DROPS / 135 / 42

Colorado by DROPS Design

DROPS lue i ”Karisma” med norsk mønster

DROPS Design: Modell nr U-642
Garngruppe B
--------------------------------------------------------
Størrelse: One-size
Passer hodelmål: 55 til 58 cm.
Materialer: DROPS KARISMA fra Garnstudio
100 g f.nr 01, naturhvit
50 g f.nr 56, mørk brunmelert
50 g f.nr 54, beigemelert

DROPS SETTP og RUNDP (40 cm) nr 3,5 - eller det p.nr du må bruke for å få 22 m x 30 p glstrikk på 10 x 10 cm.
DROPS RUNDP (40 cm) nr 2,5 – til vrbord.
--------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

tema: nordisk, type oppskrift: luer,

Se diag M.1 og M.2, diag strikkes i glstrikk.
--------------------------------------------------------

LUE:
Arb strikkes rundt på rundp og etter hvert settp.
Legg opp 128 m på rundp 2,5 med naturhvit. Strikk vrbord = 2 r / 2 vr i 3 cm. Bytt til rundp 3,5. Strikk 1 omg r samtidig som det felles 8 m jevnt fordelt = 120 m. Videre strikkes M.1, deretter M.2. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Når M.2 er ferdig, er det 32 m på p og arb måler ca 23 cm i høyden. Strikk ferdig med naturhvit. Først strikkes 1 omg slik: * 2 r, 2 r sm *, gjenta fra *-* omg rundt = 24 m. På neste omg strikkes alle m 2 og 2 r sm = 12 m. Klipp tråden, trekk den gjennom de resterende m og fest godt. Luen måler ca 24 cm i høyden.

Diagram

= naturhvit
= brunmelert
= beigemelert