DROPS / 134 / 8

Silver Shells by DROPS Design

Virkattu DROPS viuhkakuvioinen kauluri ”Lima”- tai "Drops ♥ You #3" -langasta.

DROPS Design: Malli nro LI-008
Lankaryhmä B
--------------------------------------------------------
Koko: S/M - M/L
Mitat:
Korkeus: n. 35-35 cm.
Yläreunan ympärys: n. 65-72 cm.
Langanmenekki: Garnstudion DROPS LIMA:
200-250 g nro 9015m, keskiharmaa -mix
Tai: Garnstudion DROPS ♥ You #3:
150-200 g nro 11, harmaa

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 4,5 tai käsialan mukaan.
VIRKKUUTIHEYS: 16 p koukulla nro 4,5 = 10 cm leveyssuunnassa.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

kuvio/tekniikka: pitsineule, muoto: ylhäältä alas, ohjetyyppi: kauluri,

Jokaisen kerroksen ensimmäinen p korvataan 3 kjs:lla. Joka kerroksen lopuksi virkataan 1 p edellisen kerroksen 3. kjs:aan.
--------------------------------------------------------

KAULURI:
Virkataan tasona ylhäältä alas. Jälkeenpäin työ yhdistetään renkaaksi.
Virkkaa 107-119 LÖYHÄÄ kjs koukulla nro 4,5 ja Lima-langalla.
1.KRS: Virkkaa 1 p 4. kjs:aan koukusta laskien, virkkaa sitten 1 p jokaiseen kjs:aan = 105-117 p työssä, käännä työ. LUE VIRKKAUSINFO!
VIUHKAKUVIOT:
Virkkaa jatkossa tasona viuhkakuvioita keskeltä takaa alkaen näin:
2.KRS: 3 kjs 1. p:seen, 1 p jokaiseen 3 seuraavaan p:seen (= reunus keskellä takana), *2 kjs, jätä n. 2 s väliin, 1 ks seuraavaan s:aan*, toista *-* kunnes työssä on 30-34 kjs-kaarta ja jäljellä on 6 tai 7 p, virkkaa 2 kjs ja virkkaa lopuksi 1 p jokaiseen 4 viimeiseen p:seen (= reunus keskellä takana), käännä työ. Työssä on nyt 31-35 kjs-kaarta ja kummassakin reunassa on 4 p.
3.KRS: 3 kjs 1. p:seen, 1 p jokaiseen 3 seuraavaan p:seen, jätä ensimmäinen kjs-kaari väliin, *4 p + 2 kjs + 4 p seuraavaan kjs-kaareen, 1 p seuraavaan kjs-kaareen*, toista *-* kunnes jäljellä on 2 kjs-kaarta, virkkaa 4 p + 2 kjs + 4 p seuraavaan kjs-kaareen, jätä viimeinen kjs-kaari väliin ja virkkaa lopuksi 1 p reunuksen jokaiseen 4 p:seen = 15-17 viuhkakuviota ja 4 p kummassakin reunassa, käännä työ.
4.KRS: 3 kjs 1. p:seen, 1 p jokaiseen 3 seuraavaan p:seen, *4 p + 2 kjs + 4 p seuraavan p-ryhmän keskelle (eli p-ryhmän kjs-kaareen), 1 p edellisen krs:n p:seen*, toista *-* kunnes jäljellä on 1 p-ryhmä, virkkaa 4 p + 2 kjs + 4 p tämän p-ryhmän keskelle ja virkkaa lopuksi 1 p reunuksen jokaiseen 4 p:seen, käännä työ.
Toista 4. krs:ta kunnes työn korkeus on n. 21-21 cm.
SEURAAVA KRS VIRKATAAN NÄIN: 4 kjs 1. p:seen, 1 kp jokaiseen 3 seuraavaan p:seen, *4 kp + 2 kjs + 4 kp seuraavan p-ryhmän keskelle, 1 kp edellisen krs:n p:seen*, toista *-* kunnes jäljellä on 1 p-ryhmä, virkkaa 4 kp + 2 kjs + 4 kp tämän p-ryhmän keskelle ja virkkaa lopuksi 1 kp reunuksen jokaiseen 4 p:seen, käännä työ.
Toista tätä kerrosta kunnes työn korkeus on n. 35-35 cm. Katkaise lanka ja päättele langanpäät. Virkkaa sitten kauluri yhteen keskeltä takaa. Taita kauluri kaksinkerroin. Aloita yläreunasta ja virkkaa molempien kerrosten läpi seuraavasti: *virkkaa 1 ks kummankin reunuksen ulkoreunan läpi, 3 kjs, siirry 1 krs:n verran alaspäin*, toista *-*, mutta kun olet virkannut 21 cm, virkkaa jatkossa 3 kjs:n sijaan 4 kjs.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 134-8 alkuperäisohjeeseen.