DROPS / 131 / 2

Garden of Diamonds by DROPS Design

Aaltokuvioinen DROPS huivi ”Lace”-langasta.

DROPS Design: Malli nro LA-002
Lankaryhmä A
---------------------------------------------------------
Pituus keskeltä takaa: n. 73 cm
Leveys: n. 160 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS Lace:
100 g nro 0100, luonnonvalkoinen

DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 3,5 (80) cm tai käsialan mukaan. HUOM! Lue neuletiheydestä alla.
NEULETIHEYS:
Tämä neule pingotetaan myöhemmin mittoihinsa, joten neuletiheys ei ole niin tärkeä. On kuitenkin hyvä tarkistaa, ettei neulota liian löyhää/kireää. Tee sileäneuleinen mallitilkku puikoilla nro 3,5 ja tarkista, että saat seuraavan neuletiheyden: n. 23 s x 30 krs = 10 x 10 cm.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

kuvio/tekniikka: aaltokuvio, pitsineule, muoto: ylhäältä alas, ohjetyyppi: huivit,

Katso ruutupiirrokset X.1, X.2, X.3, X.4, M.1 ja M.2.
AINAOIKEINNEULE tasona:
Neulo kaikki kerrokset oikein.
---------------------------------------------------------

HUIVI:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla, jotta kaikille silmukoille olisi tilaa. Luo 3 s pyöröpuikolle nro 3,5 Lace-langalla. Kiinnitä 1 merkkilanka 2. s:aan (= huivin keski-s). Neulo ensimmäinen krs (= oikea puoli) seuraavasti: 1 o, 1 langankierto, 1 o, 1 langankierto, 1 o = 5 s. HUOM! Seuraavalla krs:lla langankierrot neulotaan kiertäen oikein, eli neulo langankierrot takakautta, jottei muodostuisi reikiä. Jatka neulomalla AINAOIKEAA (ks. selitys yllä) ja lisää SAMALLA jokaisella oikean puolen krs:lla 4 s näin: Neulo kummankin reunan toiseksi reunimmaiseen s:aan 2 s, ja tee merkityn s:n molemmin puolin 1 langankierto (langankierrot neulotaan jatkossakin kiertäen). Jatka lisäyksiä tähän tapaan, kunnes työssä on 29 s. Neulo sitten seuraavasti (1. krs = oikea puoli): X.1, M.1 A (= 4 s), M.1 C (= 5 s) ja X.2, 1 s sileää neuletta (= keski-s), X.3, M.1 A (= 4 s), M.1 C (= 5 s) ja X.4.
Kun olet neulonut piirrokset loppuun, työssä on 45 s. Jatka neulomalla seuraavasti: X.1, M.1 A, toista sitten piirroksen M.1 B mallikertaa (= 8 s) kunnes jäljellä on 6 s (tämä s-luku vaihtelee piirrosten X.1-X.4 eri kerroksilla) ennen keskisilmukkaa, neulo sitten M.1C ja X.2, 1 s sileää neuletta, X.3, M.1 A, toista piirroksen M.1 B mallikertaa kunnes jäljellä on 9 s (tämä s-luku vaihtelee piirrosten X.1-X-4 eri kerroksilla), neulo sitten M.1 C ja X.4. Jatka mallineuletta tähän tapaan, kunnes olet neulonut yht. 20 mallikertaa piirroksen M.1 mukaisesti. Lisätyillä silmukoilla neulotaan myös mallineuletta piirroksen M.1 mukaisesti. Työssä on nyt 349 s, 174 s keskisilmukan molemmin puolin. Neulo sitten 4 krs sileää neuletta ja tee SAMALLA jokaisella oikean puolen krs:lla lisäykset kuten aiemmin = 357 s, 178 s keskisilmukan molemmin puolin. Jatka neulomalla seuraavasti (1. krs = oikea puoli): 4 s ainaoikeaa, 1 langankierto, 2 o, toista piirroksen M.2 mallikertaa 10 kertaa, neulo keskisilmukkaa edeltävät 2 s oikein, 1 langankierto, keski-s, 1 langankierto, 2 o, toista piirroksen M.2 mallikertaa 10 kertaa, 2 o, 1 langankierto, 4 s ainaoikeaa. HUOM! Sivuissa ja keskellä takana lisätyillä silmukoilla neulotaan sileää neuletta, kunnes piirros M.2 on valmis. Kun olet neulonut piirroksen M.2 loppuun, neulo 1 krs oikein nurjalta puolelta. Päätä s:t löyhästi oikein silmukoin kaksinkertaisella langalla.

PINGOTUS:
Laita huivi haaleaan veteen ja odota, kunnes se on läpimärkä. Purista varovasti vesi pois (älä väännä). Laita sitten huivi pyyheliinan sisään ja rullaa pyyheliinaa. Purista lisää vettä pois, kunnes huivi on vain hieman kostea.
Aseta neule mittoihinsa sopivalle alustalle ja kiinnitä nuppineuloin. Anna kuivua. Toista tämä menettelytapa jokaisen pesun jälkeen.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 131-2 alkuperäisohjeeseen.