DROPS / 134 / 7

Braidy by DROPS Design

DROPS pannebånd og hals i ”Polaris” med stor flette

DROPS design: Modell nr PO-040-041
Garngruppe F
--------------------------------------------------------
Mål:
PANNEBÅND: One-size, omkrets ca 53 cm
HALS: One-size, omkrets ca 125 cm
Materialer: DROPS POLARIS fra Garnstudio
Farge nr 01, natur:
PANNEBÅND: 100 g
HALS: 300 g

PANNEBÅND:
DROPS PINNE NR 12 - eller det p.nr du må bruke for å få 8 m x 10 p i glstrikk på 10 x 10 cm.

HALS:
DROPS PINNE NR 15 - eller det p.nr du må bruke for å få 7 m x 8 p i glstrikk på 10 x 10 cm.
--------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

mønster/teknik: flette, type oppskrift: hals, pannebånd, sett,

Se diag M.1 for pannebåndet og M.2 for halsen. Alle p i diag viser mønsteret sett fra retten.
TRÅDBYTTETIPS:
Når det byttes nøste med Polaris deles den gamle tråden i to på de siste 15 cm – klipp av den ene delen, tilsvarende gjøres på den nye tråden. Legg de første og de siste 15 cm over hverandre slik det blir vanlig tykkelse på garnet og strikk videre – på den måte blir det ikke synlige skjøter i garnet.
--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------

PANNEBÅND:
Pannebåndet strikkes frem og tilbake i et langt stykke, og sys sammen til slutt. Legg opp 12 m på p 12 med Polaris. Strikk diag M.1 til arb måler ca 50 cm, avslutt etter 1 hel rapport. Strikk 1 p glstrikk før det felles av.
Sy sammen oppleggskanten og avfellingskanten, sy kant i kant slik at det ikke blir en tykk søm.

--------------------------------------------------------

HALS:
Halsen strikkes frem og tilbake på p i et langt stykke, og sys sammen til slutt. Legg opp 15 m på p 15 med Polaris. Strikk diag M.2 til arb måler ca 120 cm, avlutt etter 1 hel rapport. Strikk 4 p glstrikk før det felles av.
Sy sammen oppleggskanten og avfellingskanten, sy kant i kant slik at det ikke blir en tykk søm.
Halsen brettes dobbel (som et 8-tall) før den tas på.

Diagram

= rett fra retten, vrang fra vrangen
= sett 4 m på hj.p bak arb, 4 rett, 4 rett fra hj.p
= sett 4 m på hj.p foran arb, 4 rett, 4 rett fra hj.p
= sett 5 m på hj.p bak arb, 5 rett, 5 rett fra hj.p
= sett 5 m på hj.p foran arb, 5 rett, 5 rett fra hj.p