• Free Pattern
  • Free Pattern
  • Free Pattern
Ändra språk:

Rondo by DROPS Design

Virkad DROPS väska i ”Delight” och “Cotton Light”

Add to favorites
DROPS 132-20

DROPS Design: Modell nr DE-073
Garngrupp A och B
--------------------------------------------------------
Höjd: ca 40 cm
Bredd: ca 38 cm
Garnåtgång: DROPS DELIGHT från Garnstudio
100 g nr 05, beige/grå/rosa mix
100 g nr 07 beige/blå mix
100 g nr 08, grön/beige mix
Och använd: DROPS COTTON LIGHT från Garnstudio
200 g nr 21, ljus beige

DROPS VIRKNÅL NR 5 - eller den nål du måste använda för att få 13 halvstolpar (halvst) med 1 tråd av varje färg/kvalitet (= 4 trådar) på 10 cm på bredden.
DROPS PÄRLEMORKNAPP NR 540 (34 mm): 1 st.
-------------------------------------------------------

(Gå vidare till mönster...)

Här finns instruktionsvideor som kan hjälpa dig!

Halvstolpe (hst)
Öka - virka 2 fm i 1 m
Virka: Luftmaska (lm)

Hittar du inte en passande video? Se alla våra videor här!.

  • Sverige
Garnsort
Deals från
  • DROPS DELIGHT PRINT (50g)
    35.00 SEK
    21.00 SEK
  • DROPS COTTON LIGHT UNI COLOUR (50g)
    DROPS Super Sale / 30% OFF!
    15.00 SEK
    11.00 SEK
    10.00 SEK

Tips & Hjälp

Lär dig något nytt varje dag!

Vet du inte hur du ska komma igång med detta mönster? Under fliken "Videor" längst upp på sidan hittar du en lista över instruktionsvideor som kan hjälpa dig – de finns på alla våra mönster!
Det är inte allt - vår "Tips & Hjälp" avdelning är fylld av tips och bra idéer till hur du kan komma igång med alla våra mönster – eller med din egen design!

Gå in på DROPS Video Bibliotek och hitta hundratals instruktionsvideor och titta gärna närmre på våra garner, eller besök delen med Lektioner för att få steg för steg vägledning! "Tips & Hjälp" är också full av mönster-inspiration, modeller av DROPS fans och så mycket mer! Se här!
VIRKA RUNT I CIRKEL:
Efter den sista halvst på v, fortsätt till nästa v med 1 halvst i nästa m (= första m på nästa v). OBS: Markera början av v med en markör mellan sista m på v och första m på nästa v, låt markören följa med uppöver.
--------------------------------------------------------

VÄSKA:
Väskan virkas runt nerifrån och upp. Starta med att virka 2 lm med nål 5 med 1 tråd av varje färg/kvalitet (= 4 trådar).
VARV 1: Virka 10 halvst i 1:a lm - Läs VIRKA RUNT I CIRKEL ovan.
VARV 2: 2 halvst i varje m = 20 halvst (10 nya m).
VARV 3: * 1 halvst i nästa m, 2 halvst i nästa m *, upprepa *-* v runt = 30 halvst.
VARV 4: * 1 halvst i nästa 2 m, 2 halvst i nästa m *, upprepa *-* v runt = 40 halvst.
Fortsätt att öka 10 m på v genom att virka 2 halvst i nästa m efter var 3:e, 4:e, 5;e m osv till det är 100 m virkade på v. Fortsätt med 1 halvst i varje m tills arb mäter 40 cm i höjd (ev till önskad höjd). Klipp inte av trådarna.

AXELREM:
Vänd arb, virka 2 lm och 1 halvst i varje m i nästa 7 m = 7 halvst. Vänd arb med 2 lm och virka 7 halvst på v tills axelremmen mäter 80 cm, klipp av trådarna. Sy fast remmen på andra sida av väskan.

KLAFF:
Virka med 1 tråd av varje färg/kvalitet (= 4 trådar) 7 halvst mitt på den översta kanten (mellan axelremmen). Vänd arb med 2 lm och virka 7 halvst på v tills klaffen mäter 6 cm. Sedan virkas det knapphål så här: 2 halvst, 3 lm och hoppa över 3 m, avsluta med 2 halvst. På nästa varv virkas det 1 halvst i varje lm från föregående v. Fortsätt med halvst i ytterligare 2 cm. Klipp av och fäst tråden. Sy fast knappen på väskan.
© 1982-2016 DROPS Design A/S Alla rättigheter är reserverade. Detta dokument med sina underdokument har copyright. Denna mönsterdatabas är till dig som har stickning och virkning som hobby samt för dig som driver garnbutik. Oavsett om du handlar med oss / köper vårt garn, så står DROPS mönsterdatabas fritt till ditt förfogande. Som butik kan du fritt använda DROPS mönsterdatabas till att främja försäljningen av ditt garnsortiment. Skriv ut varje mönster du önskar, tag så många kopior du vill. Det enda vi kräver är att det inte görs några ändringar/tillägg på originaldokumentet som skrivs ut... och att mönstret enligt DROPS filosofin ges ut gratis till kund.
Försäljning av plagg/produkter baserade på DROPS design är tillåtet så länge det sker enskilt/på beställning, kommersiell försäljning utöver detta är inte tillåtet. Det skall tydligt framgå att plagget är tillverkat med utgångspunkt i design från DROPS DESIGN. Användning av DROPS bilder i samband med marknadsföring är tillåtet om det uteslutande är använt DROPS garn. Bilden får inte beskäras eller ändras, DROPS logotypen måste framkomma tydligt. Villkoret för att få använda tygetikett där DROPS DESIGN ingår, är att texten skall vara "A DROPS DESIGN made by…"
Det tas förbehåll för att rätten till användning när som helst kan återtas, oavsett orsak.