DROPS Extra / 0-769

Chicken Little by DROPS Design

Virkattu DROPS pääsiäiskana ”Paris”-langasta.

DROPS design: Malli nro W-016-BN
--------------------------------------------------------
Korkeus: n. 12 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS PARIS:
50 g nro 35, vaniljankeltainen
Jäännöslankaa nro 13, oranssi
Jäännöslankaa nro 12, punainen
Jäännöslankaa nro 15, musta

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 4 tai käsialan mukaan.
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 3 (jalkoihin, helttaan ja nokkaan).
VIRKKUUTIHEYS: 16 ks = 10 cm leveyssuunnassa.
MUUT TARVIKKEET: Vanua kanan täyttämiseen.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

ohjetyyppi: lelut, teema: eläimet, pääsiäinen,

Aloita suljettua virkkausta kjs:iden sijaan tällä tekniikalla, jottei työn alkuun jäisi reikä: Pidä kiinni langanpäästä ja kierrä lanka kerran vasemman käden etusormen ympärille. Pidä muodostunut silmukka vasemman käden peukalon ja etusormen välissä ja aseta lanka vasemman etusormen päälle. Vie koukku silmukkaan, ota lanka koukulle ja vedä lanka silmukan läpi, virkkaa 1 kjs, virkkaa sitten ks:ita silmukkaan. Kun työssä on haluttu määrä ks:ita, kiristä langan avulla silmukka umpeen. Päättele langanpää työn takaosaan. Jatka suljettua virkkausta.
SULJETTU VIRKKAUS:
Kun olet virkannut krs:n viimeisen ks:n, virkkaa 1 ks seuraavan krs:n ensimmäiseen ks:aan. HUOM: Kiinnitä 1 merkkilanka krs:n viimeisen ks:n ja seuraavan krs:n ensimmäisen ks:n keskelle. Anna merkkilangan kulkea työn mukana.
2 KIINTEÄN SILMUKAN YHTEENVIRKKAAMINEN:
*Vie koukku seuraavaan s:aan, ota lanka koukulle*, toista *-* vielä kerran, ota lanka koukulle ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien 3 s:n läpi.
--------------------------------------------------------

KANA:
Virkataan ylhäältä alas. Tee aloitusympyrä (LUE SELITYS YLLÄ) koukulla nro 4 ja vaniljankeltaisella Paris-langalla.
1.KRS: Virkkaa 6 ks ympyrään (LUE SULJETTU VIRKKAUS).
2.KRS: Virkkaa 2 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks.
3.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 ks.
4.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
5.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 30 ks.
6.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 30 ks.
7.KRS: *1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 36 ks.
8.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 36 ks.
9.KRS: *1 ks jokaiseen 5 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 42 ks.
10.-17.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 42 ks.
18.KRS: *1 ks jokaiseen 19 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen* (ks. selitys yllä), toista *-* vielä kerran = 40 ks.
19.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 32 ks.
20.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 32 ks.
21.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
22.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 24 ks.
23.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 16 ks.
24.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 16 ks. Täytä kana vanulla.
25.KRS: Virkkaa kaikki ks:t pareittain yhteen = 8 ks, virkkaa lopuksi 1 ps seuraavaan ks:aan.
Katkaise lanka, harsi lanka jäljellä olevien silmukoiden läpi ja kiristä aukko umpeen. Päättele langanpäät hyvin.

SIIPI:
Tee aloitusympyrä koukulla nro 4 ja vaniljankeltaisella langalla.
1.KRS: Virkkaa 4 ks ympyrään.
2.KRS: Virkkaa 2 ks jokaiseen ks:aan = 8 ks.
3.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
4.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 16 ks.
5.-7.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 16 ks työssä.
8.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
9.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan, virkkaa lopuksi 1 ps seuraavaan ks:aan = 12 ks. Katkaise lanka (jätä n. 20 cm pituinen lanka viimeistelyyn).
Virkkaa toinen siipi samoin.

NOKKA:
Virkkaa koukulla nro 3 ja oranssilla langalla näin:
1.KRS: Virkkaa 2 kjs, virkkaa 1 ks 2. kjs:aan koukusta laskien, käännä työ = 1 ks.
2.KRS: Virkkaa 1 kjs, 2 ks ks:aan, käännä työ = 2 ks.
3.KRS: Virkkaa 1 kjs, 2 ks jokaiseen ks:aan, käännä työ = 4 ks.
4.KRS: Virkkaa 1 kjs, 2 ks ensimmäiseen ks:aan, 1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, 2 ks viimeiseen ks:aan, käännä työ = 6 ks.
5.KRS: Virkkaa 1 kjs, jätä 1. ks väliin, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, käännä työ = 4 ks.
6.KRS: Virkkaa 1 kjs, jätä 1. ks väliin, 1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, käännä työ = 2 ks.
7.KRS: Virkkaa 1 kjs, jätä 1. ks väliin, 1 ks viimeiseen ks:aan = 1 ks. Katkaise lanka (jätä n. 20 cm pituinen lanka viimeistelyyn).

JALKA:
Virkkaa koukulla nro 3 ja oranssilla langalla näin: Virkkaa 10 kjs, virkkaa 1 ps 5. kjs:aan koukusta laskien, *4 kjs, 1 ps samaan kjs:aan*, toista *-* vielä kerran. Virkkaa vielä 1 ps jokaiseen jäljellä olevaan kjs:aan (eli virkkaa takaisin aloituskohtaan). Katkaise lanka (jätä n. 20 cm pituinen lanka viimeistelyyn).
Virkkaa toinen jalka samoin.

HELTTA:
Virkkaa koukulla nro 3 ja punaisella langalla näin: Virkkaa 10 kjs, virkkaa 1 ps 7. kjs:aan koukusta laskien, *5 kjs, 1 ps seuraavaan kjs:aan*, toista *-* vielä kerran, virkkaa lopuksi 6 kjs ja 1 ps viimeiseen kjs:aan. Katkaise lanka (jätä n. 20 cm pituinen lanka viimeistelyyn).

VIIMEISTELY:
Kiinnitä siivet vartalon kummallekin puolelle pienin siistein pistoin. Kiinnitä heltta päänlaelle. Taita nokka kaksinkerroin ja kiinnitä se pään etuosan keskelle. Kirjo silmät mustalla langalla. Ompele jalat kiinni kanan alaosaan.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Extra 0-769 alkuperäisohjeeseen.