DROPS Extra / 0-765

Bunny Parade by DROPS Design

Strikket DROPS gryteklut med mønster til påske i ”Paris”.

DROPS design: Modell nr W-417
--------------------------------------------------------
Mål: ca 20 x 20 cm
Materialer: DROPS PARIS fra Garnstudio
Til 2 grytekluter:
100 g f.nr 41, sennep
100 g f.nr 17, naturhvit
50 g f.nr 26, mørk beige
en rest av f.nr 20, lys rosa - til nese
Og bruk DROPS SAFRAN fra Garnstudio
En rest av f.nr 22, lys brun- til værhår

DROPS RUNDP (40 cm) NR 4 - eller den p du må ha for å få 19 m x 25 p glattstrikk på 10 x 10 cm.
DROPS HEKLENÅL NR 4 - til heklekant.

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

fasong: rute, mønster/teknik: grafisk, tema: dyr, kjøkken, påske, type oppskrift: gryteklut,

Se diag M.1 (= 40 m). Diag viser mønsteret sett fra retten.
--------------------------------------------------------

GRYTEKLUT:
Arb strikkes rundt på rundp.
Legg opp 80 m på rundp 4 med naturhvit. Strikk 2 omg rett. Sett 2 merketråder i arb, en i den 1.m og en i den 41.m (= i hver side). Videre strikkes M.1 - se forkl over - 2 ganger i bredden. Når M.1 er strikket 1 gang i høyden felles det av med naturhvit. Bruk en rest av lys rosa til å brodere nese til hver kanin. Bruk en rest av lys brun Safran til å brodere værhår til hver kanin.

HEKLEKANT:
Det hekles med nål 4 og naturhvit. Legg arb dobbelt - se brettekant i diag. Start øverst i venstre hjørne og hekle rundt kanten på grytekluten, gjennom begge lagene slik:
1.OMG: Hekle 1 fm i hjørnet, * hopp over 1 cm, 1 fm *, gjenta fra *-* rundt hele grytekluten, avslutt med 14 lm til hempe og 1 kjm i 1.fm på beg av omg.
2.OMG: Hekle * 3 lm, 1 fm i den første av de 3 lm (= 1 picot), hopp over 1 fm, 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* rundt hele grytekluten, avslutt med 14 fm rundt hempen og 1 kjm i kjm fra forrige omgang. Klipp og fest tråden.

Diagram

= naturhvit
= mørk beige
= sennep
= brettekant