• Free Pattern
  • Free Pattern
Skift sprog:

BabyDROPS 20-10 by DROPS Design

Strikkede DROPS bukser i ”Merino Extra Fine”.

Add to favorites
BabyDROPS 20-10

DROPS design: Model nr ME-032-by
---------------------------------------------------------
150-150-150 (200-200) gr f.nr 07,
lys brunmeleret.

DROPS STRØMPEP OG RUNDP (40 cm) nr 4,5 – eller det p.nr du skal bruge for at få 20 m x 26 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS STRØMPEP OG RUNDP (40 cm) nr 3,5 (til Rib).

(Gå videre til opskrift...)

DROPS MerinoExtraFine: Farvekort / Alternative garner (Garngruppe B)

Rettelser til denne opskrift (efter publicering)

BUKSER:
....Skift til rundp 4,5 og strik næste omg således: * 1 r, 1 vr *, gentag fra *-* totalt 4 gange, glatstrik over de næste 39-41-43 (49-51) m Samtidig med at der tages 6-6-6 (8-8) m ind jævnt fordelt = 33-35-37 (41-43) m glatstrik, * 1 vr, 1 r *, gentag fra *-* totalt 7 gange, 1 vr, glatstrik over de næste 41-43-45 (51-53) m Samtidig med at der tages 8-8-8 (10-10) m ind jævnt fordelt = 33-35-37 (41-43) m glatstrik...

Opdateret online: 21.01.2011 (Rettelserne er ikke opdateret i DROPS katalogerne)

Se alle rettelser til katalog BabyDROPS 20

Garntype
Deals fra
  • DROPS MERINO EXTRA FINE UNI COLOUR (50g)
    31.00 DKK
    24.00 DKK
  • DROPS MERINO EXTRA FINE MIX (50g)
    31.00 DKK
    24.00 DKK

Tips & Hjælp

Lær noget nyt hver dag!

Er du ikke helt sikker på hvordan du kommer i gang med denne opskrift? Under "Video" knappen øverst i opskriften, finder du en liste med tydelige instruktions-videoer, som viser hvordan man gør. Det skal være let for dig at komme i gang - og ALLE vore opskrifter har dem!

Det er ikke alt - hele sektionen med "Tips & Hjælp" er fuld af tips og gode ideer til hvordan du kan komme i gang med alle vore opskrifter - eller med din egen design!

Gå ind på DROPS Video Bibliotek og find hundredevis af instruktions-videoer og kig gerne nærmere på vore garner; eller besøg sektionen med Lektioner for at få skridt for skridt vejledning! "Tips & Hjælp" er også fuld af mønster-inspiration, modeller af DROPS-fans og meget meget mere! Se her!
BUKSER:

INDTAGNINGSTIPS:
Tag ind således før mærket: 2 ret sammen.
Tag ind således efter mærket: Tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes ret, 1 ret, løft den løse m over.
---------------------------------------------------------

BUKSER:
Arb strikkes rundt på p fra livet og ned.
Slå 110-114-118 (130-134) m op på rundp 3,5 med lys brunmeleret. Strik Rib = 1 r / 1 vr i 8-9-9 (10-10) cm. Skift til rundp 4,5 og strik næste omg således: * 1 r, 1 vr *, gentag fra *-* totalt 4 gange, glatstrik over de næste 39-41-43 (49-51) m Samtidig med at der tages 6-6-6 (8-8) m ind jævnt fordelt = 33-35-37 (41-43) m glatstrik, * 1 vr, 1 r *, gentag fra *-* totalt 7 gange, 1 vr, glatstrik over de næste 41-43-45 (51-53) m Samtidig med at der tages 8-8-8 (10-10) m ind jævnt fordelt = 33-35-37 (41-43) m glatstrik, * 1 vr, 1 r *, gentag fra *-* totalt 3 gange og slut af med 1 vr. Der er nu 96-100-104 (112-116) m på p. Sæt 1 mærke i midterste m foran og 1 mærke i midterste m bag på bukserne (= 47-49-51 (55-57) m mellem m med mærkerne i). Fortsæt rundt i glatstrik og 15 m Rib i hver side.
HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arb måler 11-13-14 (16-17) cm tages der 1 m ud på hver side af de 3 midterste m foran - tag ud ved at hente m op fra forrige omg og strik denne ret. Gentag udtagningen på hver 2.omg totalt 9-9-9 (10-10) gange = 114-118-122 (132-136) m. Efter alle udtagninger måler arb ca 18-20-21 (23-24) cm. På næste omg lukkes de midterste 3 m af foran og de midterste 3 m bagpå (dvs m med mærke og 1 m på hver side af denne) og hver ben strikkes færdig for sig. Sæt de 54-56-58 (63-65) m til det ene ben på 1 tråd og de 54-56-58 (63-65) m til det andet ben på Strømpep 4,5.

BEN:
Fortsæt rundt i glatstrik med 15 m Rib på ydersiden af benet som før – sæt 1 mærke i beg af omg = indersiden af benet. Når benet måler 2-2-2 (3-3) cm tages der 1 m ind på hver side af mærket – læs INDTAGNINGSTIPS! Gentag indtagningen på hver 2.-3.-3½. (4.-5½.) cm totalt 5 gange = 44-46-48 (53-55) m. Når benet måler 12-16-18 (22-27) cm skiftes der til Strømpep 3,5. Strik 1 omg glatstrik Samtidig med at der tages 4-4-6 (5-5) m ud jævnt fordelt – OBS! Der tages ikke ud over Rib-m i siden = 48-50-54 (58-60) m. Fortsæt med Rib = 1 r / 1 vr rundt over alle m (sørg for at Ribben stemmer over Rib-m i siden på benet). Når benet måler 18-22-25 (29-35) cm (bukserne skal da måle 36-42-46 (52-59) cm fra livet) lukkes der LØST af med ret over ret og vrang over vrang.
Strik det andet ben på samme måde.

MONTERING:
Sy åbningen sammen mellem benene.

Diagram

© 1982-2016 DROPS Design A/S Alle rettigheder er reserverede. Dette dokument med sine underdokumenter har copyright. Denne mønsterdatabase er til for dig som har strik som hobby, og for dig som driver garnforretning. Uanset om du handler med os / køber vores garn, så står DROPS mønsterdatabase til fri disposition. Som forretning kan du frit benytte DROPS mønsterdatabase til at fremme salget af dit garn. Skriv ud direkte efterhånden som du får brug for en opskrift, eller skriv så mange kopier ud du vil. Det eneste som vi forlanger, er at der ikke foretages nogle ændringer / tilføjelser på originaldokumentet som skrives ud... og at opskrifterne i henhold til DROPS filosofi deles ud gratis til kunden.
Salg af modeller baseret på DROPS DESIGN er tilladt så længe det sker enkeltvis/på bestilling. Kommercielt salg udover dette er ikke tilladt.
Brug af DROPS billeder i forbindelse med markedsføring / salg er kun tilladt hvis der udelukkende er benyttet DROPS garn. Dette skal fremgå helt klart i tekst. Billedet må ikke beskæres eller ændres, logoen skal tydeligt fremgå. Betingelsen for tilladelse til brug af tøjmærke hvor DROPS DESIGN indgår, er at teksten skal være "A DROPS DESIGN made by ....." Der tages forbehold for at retten til brug når som helst kan trækkes tilbage, uanset årsag.