DROPS / 122 / 34

Funfair Mittens by DROPS Design

DROPS käsineet ”Fabel”-langasta.

DROPS design: Malli nro FA-126
----------------------------------------------------------
Koko: S/M - M/L
Langanmenekki: Garnstudion DROPS FABEL:
kumpaankin kokoon 50 g nro 672, viininpuna -mix

ohjetyyppi: käsineet,

Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla. Luo sukkapuikoille nro 2,5 Fabel-langalla 58-64 s. Neulo 1 krs oikein. Jatka neulomalla 1 o/1 n -joustinneuletta. Kun joustinneuleen pituus on 6 cm, neulo 1 krs oikein ja kavenna SAMALLA tasavälein 10 s = 48-54 s. Jatka neulomalla sileää neuletta. Kun työn pituus on 7 cm, aloita peukalokiilan lisäykset. Lisää krs:n 3. ja 4. s:n molemmin puolin 1 s. Lisää 1 s tekemällä 1 langankierto puikolle, seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan kiertäen oikein (eli neulo langankierto takakautta), jottei muodostuisi reikää. Toista tällaiset lisäykset aiemmin lisättyjen silmukoiden molemmin puolin joka 2. krs yht. 5-6 kertaa = 12-14 s peukalokiilassa (työssä on nyt yht. 58-66 s). Kun työn pituus on 12-13 cm, siirrä peukalokiilan 12-14 s apulangalle. Luo seuraavalla krs:lla apulangan silmukoiden tilalle 2 s = 48-54 s. Jatka sileää neuletta suljettuna neuleena, kunnes työn pituus on 22-23 cm (= 3½-4 cm jäljellä). Kiinnitä 1 merkkilanka käsineen kumpaankin sivuun = 24-27 s käden päällä ja 24-27 s kämmenpuolella. Jatka sileää neuletta suljettuna neuleena ja kavenna SAMALLA kummankin merkkilangan molemmin puolin 1 s (= 4 kavennusta) seuraavasti: 2 s päässä merkkilangasta: Ylivetokavennus = nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli. Merkkilangan jälkeen: Neulo 2 s oikein yhteen. Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs yht. 7-8 kertaa = 20-22 s jäljellä työssä. Neulo seuraavalla krs:lla kaikki s:t pareittain yhteen = 10-11 s. Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi ja kiristä aukko umpeen. Päättele langanpäät hyvin.

PEUKALO:
Ota apulangalla odottavat s:t sukkapuikoille nro 2,5 ja poimi peukalokiilan takareunasta 2 s = 14-16 s. Neulo n. 5½-6 cm sileää neuletta suljettuna neuleena. Neulo seuraavalla krs:lla kaikki s:t pareittain yhteen = 6-7 s. Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi ja kiristä aukko umpeen. Päättele langanpäät hyvin.

VASEN KÄSINE:
Neulo oikean käsineen peilikuvaksi, eli tee peukalokiilan lisäykset koossa S/M 45. ja 46. s:n molemmin puolin ja koossa M/L 51. ja 52. s:n molemmin puolin.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 122-34 alkuperäisohjeeseen.