DROPS Baby / 19 / 6

Sweet Buttercup Blanket by DROPS Design

De set bevat: Gehaakte DROPS deken met breedte patroon en rand met waaier patroon en gehaakte muts met waaierpatroon van ”Baby Merino”.

DROPS design: Model nr. BM-009-by-BM-011-by

DEKEN:
---------------------------------------------------------
Maten: ongeveer 66 x 80 cm.
Materiaal: DROPS BABY MERINO
300 gr. kleur nr. 02, naturel

DROPS HAAKNLD 3.5 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 5.5 stk-groepen = 10 cm breed.
---------------------------------------------------------

MUTS:
---------------------------------------------------------
Maat: 1/3 - 6/9 - 12/18 maanden (2/4) jaar
Hoofdomtrek:
40/42 - 44/46 - 46/48 (48/52) cm
Materiaal: DROPS BABY MERINO
50 gr voor alle maten kleur nr. 02, naturel

DROPS HAAKNLD 3.5 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 1 waaier = 3 cm breed.
---------------------------------------------------------

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

leeftijd / maat: 1-3m (56/62cm), 12-18m (80/86cm), 2 jaar (92 cm), 3-4 jaar (98/104cm), 6-9m (68/74cm), pattern type: babydeken, mutsen, set, technique: waaierpatroon,

---------------------------------------------------------
DEKEN:

Haak eerst de deken in stk-groepen en haak dan een brede rand in waaierpatroon rond de hele deken.

Haak 119 LOSSE l (inclusief 3 l om mee te keren) met haaknld 3.5 mm en Baby Merino.
TOER 1: Haak 4 stk in de 6e l van de haak, * sla 4 l over, 4 stk in de volgende l, *, herhaal van *-* in totaal 22 keer, sla 2 l over en eindig met 1 stk in de laatste l = 23 stk-groepen op de toer, keer het werk.
TOER 2: 3 l, dan 4 stk tussen de 2 middelste stk in iedere stk-groep, eindig met 1 stk in de 3e l van het begin van de vorige toer, keer het werk.
Herhaal toer 2 tot de deken ongeveer 56 cm meet.

RAND MET WAAIER PATROON:
TOER 1: Haak 1 toer met l-lussen rond de hele deken als volgt – begin in een hoek: 1 hv in de hoek, 3 l, 1 v in dezelfde st, 2 l, 1 v in dezelfde st, 2 l, 1 v in dezelfde st (= 3 l-lussen in de hoek), * 2 l, sla ongeveer 1-1.5 cm over, 1 v in de volgende st *, herhaal van *-* tot de volgende hoek, haak in de hoek: 2 l, 1 v in de hoek, 2 l, 1 v in dezelfde st, 2 l, 1 v in dezelfde st, ga verder langs de volgende kant – LET OP: Er moeten ongeveer 29 l-lussen langs beide korte zijkanten en ongeveer 37 l-lussen langs beide lange zijkanten komen en 3 l-lussen in iedere hoek, dus het aantal l-lussen tussen iedere hoek moet deelbaar zijn door 2 en 1 (= een oneven aantal l-lussen). Eindig de toer met 2 l en 1 hv in de eerste l van het begin van de toer.

TOER 2: 1 hv in de eerste l-lus in de hoek, 3 l, 1 stk in dezelfde l-lus, 1 l, 2 stk in dezelfde l-lus, * 1 stk in de volgende v, 2 stk en 1 l en 2 stk in de volgende l-lus in de hoek *, herhaal van *-* nog een keer (= 3 ”waaiers” in de hoek), * 1 stk in de volgende l-lus, 3 stk en 1 l en 3 stk in de volgende l-lus *, herhaal van *-* tot er 1 l-lus voor de 3 lussen in de hoek over is, 1 stk in deze lus, 2 stk en 1 l en 2 stk in de eerste l-lus in de hoek, 1 stk in de volgende v, 2 stk en 1 l en 2 stk in de volgende l-lus in de hoek, 1 stk in de volgende v, 2 stk en 1 l en 2 stk in laatste l-lus in de hoek (er zijn nu 3 waaiers in de hoek), 1 stk in de volgende l-lus, 3 stk en 1 l en 3 stk in de volgende l-lus, ga verder op dezelfde manier rond de hele deken en eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer.

TOER 3 en 4: Haak hv tot het begin van de eerste l-lus (= l-lus tussen de 4 stk), 3 l, 2 stk in dezelfde l-lus, 1 l, 3 stk in dezelfde l-lus, * 1 stk in het stk van de vorige toer, 3 stk en 1 l en 3 stk in de volgende l-lus *, herhaal van *-* en eindig met 1 stk in het laatste stk en 1 hv in de 3e l van het begin van de toer.

TOER 5 en 6: Haak hv tot het begin van de eerste l-lus (= l-lus tussen de 6 stk), 3 l, 3 stk in dezelfde l-lus, 1 l, 4 stk in dezelfde l-lus, * 1 stk in het stk van de vorige toer, 4 stk en 1 l en 4 stk in de volgende l-lus *, herhaal van *-* en eindig met 1 stk in het laatste stk en 1 hv in de 3e l van het begin van de toer.

TOER 7: Als toer 6 maar haak 2 l in plaats van 1 l tussen iedere stk-groep.

TOER 8-10: Haak hv tot het begin van de eerste l-lus (= l-lus tussen de 8 stk), 4 l, 3 dubbel stk in dezelfde l-lus, 2 l, 4 dubbel stk in dezelfde l-lus, * 1 dubbel stk in het stk/dubbel stk van de vorige toer, 4 dubbel stk en 2 l en 4 dubbel stk in de volgende l-lus *, herhaal van *-* en eindig met 1 dubbel stk in het laatste stk/dubbel stk en 1 hv in de 4e l van het begin van de toer.
Knip de draad af en zet vast na toer 10, de rand meet ongeveer 12 cm.

---------------------------------------------------------
MUTS:

INFORMATIE VOOR HET HAKEN:
Vervang de eerste v op de toer door 1 l en eindig iedere toer met 1 hv in de l van het begin van de toer.
---------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------
De muts wordt gehaakt van de bovenkant naar beneden.

Haak 4 l met haaknld 3.5 mm en Baby Merino en vorm een ring met 1 hv in de eerste l.
TOER 1: Haak 6 v in de ring – Zie INFORMATIE VOOR HET HAKEN.
TOER 2-4: 1 v in iedere v = 6 v.
TOER 5: 2 v in iedere v = 12 v.
TOER 6: 2 v in iedere v = 24 v.
TOER 7: * 1 v in de eerste v, 2 v in de volgende v *, herhaal van *-* = 36 v.
TOER 8: * 1 v in iedere van de eerste 2 v, 2 v in de volgende v *, herhaal van *-* = 48 v.
TOER 9: * 1 v in iedere van de eerste 3 v, 2 v in de volgende v *, herhaal van *-* = 60 v.
OER 10: 3 l, * sla 2 v over (sla regelmatig maar 1 v over in plaats van 2 v in totaal 2-4-6 (8) keer), 1 v in de volgende v, 2 l *, herhaal van *-* zodat u aan het einde 22-24-26 (28) l-lussen heeft en eindig met 1 hv in de l van het begin van de toer.
TOER 11: Haak hv tot het midden van de eerste l-lus, 1 l, * 2 stk en 1 l en 2 stk in de volgende l-lus, 1 v in de volgende l-lus *, herhaal van *-* en eindig met 2 stk en 1 l en 2 stk in de laatste l-lus en 1 hv in de l van het begin van de toer = 11-12-13 (14) waaiers.

TOER 12-15: 3 l, * 3 stk en 1 l en 3 stk in het midden van de volgende stk-groep (dus in de l aan de bovenkant van de waaier), 1 stk in de v/stk van de vorige toer *, herhaal van *-* en eindig met 3 stk en 1 l en 3 stk in het midden van de laatste stk-groep en 1 hv in de 3e l van het begin van de toer.
TOER 16: 3 l, * 3 stk en 2 l en 3 stk in het midden van de volgende stk-groep, 1 stk in het stk van de vorige toer *, herhaal van *-* en eindig met 3 stk en 2 l en 3 stk in het midden van de laatste stk-groep en 1 hv in de 3e l van het begin van de toer.
TOER 17: 3 l, * 4 stk en 2 l en 4 stk in het midden van de volgende stk-groep, 1 stk in het stk van de vorige toer *, herhaal van *-* en eindig met 4 stk en 2 l en 4 stk in het midden van de laatste stk-groep en 1 hv in de 3e l van het begin van de vorige toer.
Herhaal TOER 17 tot de muts ongeveer 10-11-12 (13) cm meet vanaf de bovenkant van het hoofd.

HAAK DE VOLGENDE TOER ALS VOLGT:
4 l, * 4 dubbel stk en 2 l en 4 dubbel stk in het midden van de volgende stk-groep, 1 dubbel stk in het stk van de vorige toer *, herhaal van *-* en eindig met 4 dubbel stk en 2 l en 4 dubbel stk in het midden van de laatste stk-groep en 1 hv in 4e l van het begin van de toer.
Herhaal deze toer tot de muts ongeveer 14-15-16 (18) cm meet vanaf de bovenkant van het hoofd. Knip de draad af en zet vast.

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS Baby 19-6.