DROPS / 110 / 46

DROPS 110-46 by DROPS Design

DROPS nro 110-16 Poikittain neulotut DROPS lippupipot ”Karisma”-langasta. Nämä voidaan neuloa myös ”Merino”-langasta. Kaulaliina ”Alaska”-langasta.

Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

Koko: S - M - L
Pään koko: n. 54 - 56 - 58 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS Karisma:
Pohjaväri: joka kokoon 100 g
Raitaväri: joka kokoon 50 g
Väriehdotukset:
nro 17, laivastonsininen
nro 18, punainen
nro 01, luonnonvalkoinen
nro 05, musta
nro 52, tumma sinapinkeltainen
nro 37, tumma sinivihreä

DROPS Puikot nro 4.
Neuletiheys: 21 s x 42 krs ainaoikeaa puikoilla nro 4 = 10 x 10 cm.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

muoto: lyhennetyt kerrokset, poikittain, pussipipo, ohjetyyppi: hatut, teema: lippu,

Väritys: Kuvista näkyy muutama väriehdotus.

Ainaoikeinneule tasona:
Neulo kaikki kerrokset oikein.

Pipo: Neulotaan poikittain tasona. Kerroksen ensimmäiset 2 s neulotaan kaksinkertaisella langalla lopulliseen mittaan asti. Jätä n. 5 m pituinen lanka kun luot s:t/vaihdat väriä, ja käytä tämä kun neulot kaksinkertaisella langalla.
Luo puikoille nro 4 Karisma-langalla 56-58-60 s (ks. väritys). Neulo ainaoikeaa (ks. selitys yllä) ja neulo samalla lyhennettyjä kerroksia seuraavasti: *2 krs kaikilla s:illa, 2 krs ensimmäisillä 52 s:lla, 2 krs ensimmäisillä 44 s:lla*, toista *-*. Päätä s:t kun työn korkeus leveimmästä kohdasta mitattuna (= alareuna) on 52-54-56 cm.

Pipo jonka etuosassa on 3 raitaa: Luo s:t pohjavärillä ja neulo sitten lyhennettyjä kerroksia kunnes työn korkeus on 21-22-23 cm. Lopeta neulominen kokonaisen mallikerran jälkeen (1 mallikerta = 6 krs pipon alareunassa). Neulo sitten 1 mallikerta raitavärillä 1. Tämän jälkeen neulotaan 8 cm raitavärillä 2 (lopeta kokonaisen mallikerran jälkeen = 6 krs). Neulo 1 mallikerta raitavärillä 1 ja jatka sitten neulomista pohjavärillä lopulliseen mittaan asti.

Pipo jonka etuosassa on 1 raita: Luo s:t pohjavärillä ja neulo sitten lyhennettyjä kerroksia kunnes työn korkeus on 22-23-24 cm. Lopeta neulominen kokonaisen mallikerran jälkeen (1 mallikerta = 6 krs pipon alareunassa). Neulo sitten 8 cm haluamallasi raitavärillä (lopeta kokonaisen mallikerran jälkeen = 6 krs). Jatka neulomista pohjavärillä lopulliseen mittaan asti.

Pipo jossa on alareunus: Luo s:t pohjavärillä ja neulo sitten lyhennettyjä kerroksia lopulliseen mittaan asti, työn alimpia 2 s ei neulota kaksinkertaisella langalla. Päätä s:t. Poimi 110-114-118 s pipon alareunasta puikoille nro 4 raitavärillä 1. Neulo 10 krs ainaoikeaa. Tämän jälkeen neulotaan 10 krs ainaoikeaa raitavärillä 2. Päätä s:t.

Viimeistely: Ompele luomisreuna ja päätösreuna yhteen. Harsi lanka yläreunaan ja kiristä.

Poikittain neulottu DROPS pipo ”Karisma”-langasta. Tämä voidaan neuloa myös ”Merino”-langasta.

Koko: S - M - L
Pään koko: n. 54 - 56 - 58 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS Karisma:
50 g nro 44, vaaleanharmaa
50 g nro 21, keskiharmaa
50 g nro 16, tummanharmaa

DROPS Puikot nro 4.
Neuletiheys: 21 s x 42 krs ainaoikeaa puikoilla nro 4 = 10 x 10 cm.

Ainaoikeinneule tasona:
Neulo kaikki kerrokset oikein.

Raidoitus: Neulo raidoitusta seuraavasti: *3 mallikertaa lyhennettyjä kerroksia (1 mallikerta = 6 krs pipon alareunassa) vaaleanharmaalla langalla, 3 mallikertaa keskiharmaalla langalla, 3 mallikertaa tummanharmaalla langalla*, toista *-*.

Pipo: Neulotaan poikittain tasona. Kerroksen ensimmäiset 2 s neulotaan kaksinkertaisella langalla lopulliseen mittaan asti. Jätä n. 30 cm pituinen lanka kun luot s:t/vaihdat väriä, ja käytä tämä kun neulot kaksinkertaisella langalla. HUOM! Katkaise lanka ja päättele langanpäät jokaisen värinvaihdon yhteydessä.
Luo puikoille nro 4 vaaleanharmaalla langalla 56-58-60 s. Neulo ainaoikeaa (ks. selitys yllä) ja neulo samalla seuraavasti: *2 krs kaikilla s:illa, 2 krs ensimmäisillä 52 s:lla, 2 krs ensimmäisillä 44 s:lla*, toista *-*. Neulo samalla myös raidoitusta (ks. selitys yllä). Päätä s:t kun työn korkeus leveimmästä kohdasta mitattuna (= alareuna) on 52-54-56 cm.

Viimeistely: Ompele luomisreuna ja päätösreuna yhteen. Harsi lanka yläreunaan ja kiristä.

KAULALIINA
Mitat: Noin 16 x 120 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS Alaska:
100 g nro 02, luonnonvalkoinen

DROPS Puikot nro 5.
Neuletiheys: 17 s x 33 krs ainaoikeaa puikoilla nro 5 = 10 x 10 cm.

Ainaoikeinneule tasona:
Neulo kaikki kerrokset oikein.

Kaulaliina: Luo puikoille nro 5 Alaska-langalla 28 s. Neulo ainaoikeaa (ks. selitys yllä). Päätä s:t kun työn pituus on 120 cm.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 110-46 alkuperäisohjeeseen.