DROPS / 120 / 59

DROPS 120-59 by DROPS Design

Gehaakte DROPS pannenlappen met vierkantjes van ”Paris”.

Dit model heeft nog geen naam. Heeft u misschien een goede voorstel?

DROPS design: Patroon nr. W-372 en W-373 en W-376.
--------------------------------------------------------
PANNENLAP – 1 GROOT VIERKANT
Maten: ongeveer 18 x 18 cm
Materiaal: DROPS PARIS van Garnstudio,
Voor 2 pannenlappen:
50 gr kleur nr. 02, lichtturkoois of 43, groen
50 gr kleur nr. 17, naturel of 38, koraal
50 gr kleur nr. 19, lichtgeel of 01, abrikoos
50 gr kleur nr. 21, mintgroen of 42, legergroen
50 gr kleur nr. 27, perzik of 37, roestrood
50 gr kleur nr. 35, geel of 12, rood

DROPS HAAKNLD 4 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van ongeveer 16 stk = 10 cm breed.
--------------------------------------------------------
PANNENLAP – GROTE BLOEM
Maten: ongeveer 18 x 18 cm.
Materiaal: DROPS PARIS van Garnstudio,
Voor 2 pannenlappen:
50 gr kleur nr. 02, lichtturkoois of 43, groen
50 gr kleur nr. 17, naturel of 42, legergroen
50 gr kleur nr. 20, lichtroze of 01, abrikoos
50 gr kleur nr. 21, mintgroen of 37, roestrood
50 gr kleur nr. 35, geel of 12, rood

DROPS HAAKNLD 4 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van ongeveer 16 stk = 10 cm breed.
--------------------------------------------------------
PANNENLAP – 4 KLEINE VIERKANTJES
Maten: ongeveer 18 x 18 cm.
Materiaal: DROPS PARIS van Garnstudio,
Voor 2 pannenlappen:
50 gr kleur nr. 02, lichtturkoois of 42, legergroen
50 gr kleur nr. 17, naturel of 12, rood
50 gr kleur nr. 20, lichtroze of 01, abrikoos
50 gr kleur nr. 21, mintgroen of 43, groen
50 gr kleur nr. 35, geel of 37, roestrood

DROPS HAAKNLD 4 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van ongeveer 16 stk = 10 cm breed.
--------------------------------------------------------

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

pattern type: pannenlap, technique: granny square/strepen, theme: keuken,

--------------------------------------------------------

PANNENLAP - 1 GROOT VIERKANT:
Haak 5 l met perzik en haaknld 4 mm en vorm een ring met 1 hv in de eerste l.
TOER 1: 3 l, 3 stk in de ring, 1 l, * 3 stk in de ring, 1 l *, herhaal van *-* in totaal 3 keer, eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer, keer het werk. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
TOER 2: Ga verder met vanillegeel. 3 l, 3 stk in de eerste l-lus, 1 l, 3 stk in de dezelfde l-lus, * 3 stk in de volgende l-lus, 1 l, 3 stk in dezelfde l-lus *, herhaal van *-* in totaal 3 keer, eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer, keer het werk.
TOER 3: Ga verder met lichtgeel. 3 l, 3 stk in de eerste l-lus, * 3 stk in de volgende l-lus, 1 l, 3 stk in dezelfde l-lus, 3 stk in de volgende l-lus *, herhaal van *-* in totaal 3 keer, 3 stk in de volgende l-lus, 1 l, 3 stk in dezelfde l-lus en eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer, keer het werk.
TOER 4: Ga verder met naturel. Haak als toer 3, met nog 1 stk-groep tussen de hoeken. Keer het werk.
TOER 5: Ga verder met mintgroen. Haak als toer 4, met nog 1 stk-groep tussen de hoeken. Keer het werk.
TOER 6: Ga verder met licht turkoois. Haak als toer 5, met nog 1 stk-groep tussen de hoeken.
TOER 7: 1 l, 1 v in iedere van de volgende 9 stk, * 1 v in de volgende l-lus, 1 l, 1 v in dezelfde l-lus, 1 v in iedere van de volgende 18 stk, *, herhaal van *-* in totaal 3 keer, 1 v in de volgende l-lus, 1 l, 1 v in dezelfde l-lus, 1 v in iedere van de volgende 9 stk, eindig met 1 hv in de eerste l.
TOER 8: Haak als toer 7, met nog 1 v tussen de hoeken.
TOER 9: Ga verder met lichtgeel. 1 l, 1 v in iedere van de volgende 11 v, * 1 v in de volgende l-lus, 1 l, 1 v in dezelfde l-lus, 1 v in iedere van de volgende 22 v, *, herhaal van *-* in totaal 3 keer, 1 v in de volgende l-lus, 15 l, 1 v in dezelfde l-lus, 1 v in iedere van de laatste 11 v, eindig met 1 hv in de eerste l.
TOER 10: Ga verder met vanillegeel. 1 l, 1 v in iedere van de volgende 12 v, * 1 v in de volgende l-lus, 1 l, 1 v in dezelfde l-lus, 1 v in iedere van de volgende 24 v, *, herhaal van *-* in totaal 3 keer, 15 v in de volgende l-lus, 1 v in iedere van de laatste 12 v, eindig met 1 hv in de eerste l.
--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------

PANNENLAP – GROTE BLOEM:
Haak 6 l met mintgroen en haaknld 4 mm en vorm een ring met 1 hv in de eerste l.
TOER 1: 3 l, 16 stk in de l-ring, eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
TOER 2: 3 l (= 1 stk), 1 stk in de eerste van de 3 l, maar wacht met de laatste doorhaling (= 2 st op de haak), 1 stk in dezelfde l, maar wacht met de laatste doorhaling (= 3 st op de haak), maak 1 omsl en haal de draad door alle 3 st = 1 st op de haak (= 1 stk-groep), * 1 l, 1 stk in het volgende stk, maar wacht met de laatste doorhaling (= 2 st op de haak), 1 stk in hetzelfde stk, maar wacht met de laatste doorhaling (= 3 st op de haak), maak 1 omsl en haal de draad door alle 3 st = 1 st op de haak (= 1 stk-groep) *. Herhaal van *-*, eindig met 1 l en 1 hv in de 3e l van het begin van de toer = 16 stk-groepen.
TOER 3: Ga verder met vanillegeel. 3 l, * 3 stk in de volgende l, 1 l *, herhaal van *-*, eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer.
TOER 4: 1 l, 1 v in l, * 3 l, 1 v in de volgende l, 3 l, 1 v in dezelfde l, 3 l, 1 v in de volgende l, 3 l, 1 v in de volgende l, 7 l, 1 v in dezelfde l, 3 l, 1 v in de volgende l *, herhaal van *-*, eindig met 1 hv in de eerste v van het begin van de toer. (Er zijn nu 7-l-lussen = hoeken).
TOER 5: Ga verder met lichtroze. 1 l, 1 v in l, * sla 3-l-lus over, haak in de volgende 3-l-lus als volgt: 4 stk, 1 l, 4 stk. Sla de volgende 3-l-lus over, 1 v in de volgende v, sla de volgende 3-l-lus over, haak in de 7-l-lus als volgt: 6 stk, 2 l, 6 stk. Sla de volgende 3-l-lus over, 1 v in de volgende v *, herhaal van *-*, eindig met 1 hv in de eerste l van het begin van de toer.
TOER 6: Ga verder met naturel. 3 l, * 1 stk in de eerste v van de vorige toer, 3 l, 1 v in de l in de 8-stk-groep, 3 l, 1 stk in de volgende v, 5 l, haak in de hoek (2-l-lus) als volgt: 1 v, 3 l, 1 v, 5 l *, herhaal van *-*, eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer.
TOER 7: 3 l, * 4 stk in de 3-l-lus, 4 stk in de volgende 3-l-lus, 5 stk in de 5-l-lus, haak in de hoek (3-l-lus) als volgt: 3 stk, 2 l, 3 stk. 5 stk in de volgende 5-l-lus *, herhaal van *-* in totaal 3 keer, 4 stk in de volgende 2 3-l-lussen, 5 stk in de volgende 5-l-lus, haak in de hoek (3-l-lus) als volgt: 3 stk, 15 l, 3 stk. 5 stk in de volgende 5-l-lus, eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer.
TOER 8: Ga verder met licht turkoois. 1 l, 1 v in iedere van de volgende 16 stk, * haak in de hoek (2-l-lus) als volgt: 1 v, 1 l, 1 v. 1 v in iedere van de volgende 24 stk * herhaal van *-* in totaal 3 keer, 15 v in l-lus, 1 v in iedere van de laatste 8 v, eindig met 1 hv in de eerste l van het begin van de toer. Knip de draden af en zet vast.
--------------------------------------------------------

PANNENLAP - 4 KLEINE VIERKANTJES:

KLEURWISSELINGEN:
Vierkant 1:
Toer 1: lichtroze
Toer 2: naturel
Toer 3: vanillegeel

Vierkant 2:
Toer 1: mintgroen
Toer 2: naturel
Toer 3: licht turkoois

Vierkant 3:
Toer 1: naturel
Toer 2: licht turkoois
Toer 3: lichtroze

Vierkant 4:
Toer 1: vanillegeel
Toer 2: lichtroze
Toer 3: mintgroen

Toer 4 wordt op alle vierkantjes gehaakt in naturel.
--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------

PANNENLAP:
Haak 4 KLEINE VIERKANTJES en naai ze later samen – zie KLEURWISSELINGEN!

VIERKANT:
Haak 5 l met Paris en haaknld 4 mm en vorm een ring met 1 hv in de eerste l.
TOER 1: 3 l, 3 stk in de ring, 1 l, * 3 stk in de ring, 1 l *, herhaal van *-* in totaal 3 keer en eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer, keer het werk en wissel van kleur. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
TOER 2: 3 l, 3 stk in de eerste l-lus, 1 l, 3 stk in dezelfde l-lus, * 3 stk in de volgende l-lus, 1 l, 3 stk in dezelfde l-lus *, herhaal van *-* in totaal 3 keer en eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer, keer het werk en wissel van kleur.
TOER 3: 3 l, 3 stk in de eerste l-lus, * 3 stk in de volgende l-lus, 1 l, 3 stk in dezelfde l-lus, 3 stk in de volgende l-lus *, herhaal van *-*, in totaal 3 keer, 3 stk in de volgende l-lus, 1 l, 3 stk in dezelfde l-lus, eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer. wissel van kleur.
TOER 4: 1 l, 1 v in iedere van de eerste 5 stk, *1 v in de volgende l-lus, 1 l, 1 v in dezelfde l-lus, 1 v in iedere van de volgende 9 stk *, herhaal van *-* in totaal 3 keer.
Haak nu vierkant 1, 2 en 3 af als volgt: 1 v in de volgende l-lus, 1 l, 1 v in dezelfde l-lus, 1 v in de laatste 4 stk, eindig met 1 hv in de eerste l van het begin van de toer.
Haak vierkant 4 af als volgt: 1 v in de volgende l-lus, 15 l, 1 v in dezelfde l-lus, 1 v in de laatste 4 stk, eindig met 1 hv in de eerste l van het begin van de toer.

AFWERKING:
Naai de 4 vierkantjes samen 2 aan 2, v tegen v, eerst vertikaal en dan horizontaal (15-l-lus op vierkant 4 = aan de bovenkant).
Haak nu een rand rond de pannenlap met naturel en haaknld 4 mm als volgt, begin in de eerste v na de 15-l-lus op vierkant 4:
* 1 v in iedere van de volgende 22 v, 1 v in de l-lus (hoek) 1 l, 1 v in dezelfde l-lus *, herhaal van *-* in totaal 3 keer, 1 v in iedere van de volgende 22 v, 15 v in de 15-l-lus, eindig met 1 hv in de eerste v van het begin van de toer. Knip de draad af en zet vast.

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS 120-59.