DROPS / 120 / 3

Seaside Blues by DROPS Design

DROPS deken van gehaakte vierkantjes van ”Karisma”. DROPS design: Model nr. U-592.

--------------------------------------------------------
Maten:
Breedte: ongeveer 90 cm
Lengte: ongeveer 110 cm

Materiaal: DROPS KARISMA van Garnstudio,
350 gr. kleur nr. 01, naturel
150 gr. kleur nr. 30, lichtblauw
150 gr. kleur nr. 37, donker blauwgroen
150 gr. kleur nr. 43, ijsblauw

DROPS HAAKNLD 5 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 15 stk = 10 cm breed.
--------------------------------------------------------

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

pattern type: dekens, shape: ruit/vierkant,
2.00 EUR

--------------------------------------------------------
KLEURENCOMBINATIES:
Vierkant 1:
Toer 1-2: lichtblauw
Toer 3: naturel
Toer 4-5: ijsblauw
Toer 6-8: naturel

Vierkant 2:
Toer 1-2: donker blauwgroen
Toer 3: ijsblauw
Toer 4-5: lichtblauw
Toer 6-8: naturel

Vierkant 3:
Toer 1-2: lichtblauw
Toer 3: naturel
Toer 4-5: donker blauwgroen
Toer 6-8: naturel

Vierkant 4:
Toer 1-2: ijsblauw
Toer 3: lichtblauw
Toer 4-5: donker blauwgroen
Toer 6-8: naturel

Vierkant 5:
Toer 1-2: donker blauwgroen
Toer 3: lichtblauw
Toer 4-5: ijsblauw
Toer 6-8: naturel

Vierkant 6:
Toer 1-2: ijsblauw
Toer 3: donker blauwgroen
Toer 4-5: lichtblauw
Toer 6-8: naturel

AFWERKING VAN DE VIERKANTJES:
Zie telpatroon M.1 en M.2.
--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------

DEKEN:
Haak in totaal 30 vierkantjes, 5 van iedere kleurencombinatie – zie boven.

VIERKANT:
Haak 4 l met 1 draad Karisma en haaknld 5 mm en vorm een ring met 1 hv in de eerste l.

TOER 1: 4 l (= 1 stk + 1 l), * 1 stk in de ring, 1 l *, herhaal van *-* in totaal 7 keer en eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer = 8 stk. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!

TOER 2: 3 l (= 1 stk), 1 stk in de eerste l, maar wacht met de laatste doorhaling (= 2 st op de haak), 1 stk in dezelfde l, maar wacht met de laatste doorhaling (= 3 st op de haak), 1 omsl rond de haak, haal de haak door alle 3 st = 1 st op de haak (= 1 stk-groep). Haak * 1 l, 1 stk in de volgende l, maar wacht met de laatste doorhaling (= 2 st op de haak), 1 stk in dezelfde l, maar wacht met de laatste doorhaling (= 3 st op de haak), 1 omsl rond
de haak, haal de haak door alle 3 st = 1 st op de haak (= 1 stk-groep), 1 l, 1 stk in het volgende stk, maar wacht met de laatste doorhaling (= 2 st op de haak), 1 stk in hetzelfde stk, maar wacht met de laatste doorhaling (= 3 st op de haak), 1 omsl rond de haak, haal de haak door alle 3 st = 1 st op de haak (= 1 stk-groep) *. Herhaal van *-* over de hele toer, en eindig met 1 stk-groep in de laatste l, 1 l en 1 hv in de 3e l van het begin van de toer = 16 stk-groepen. Knip de draad af.

TOER 3: Wissel van kleur. Haak 4 l, * 3 stk in de volgende l, 1 l *, herhaal van *-*, en eindig met 2 stk in de laatste l en 1 hv in de 3e l van het begin van de toer. Knip de draad af.

TOER 4: Wissel van kleur. Haak 1 l, 1 v in de eerste l, * 3 l, 1 v in de volgende l , 3 l, 1 v in dezelfde l, 3 l, 1 v in de volgende l, 3 l, 1 v in de volgende l, 7 l, 1 v in dezelfde l, 3 l, 1 v in de volgende l, *, herhaal van *-*, en eindig met 1 hv in de eerste v van het begin van de toer (= 4 l-lussen met 7 l = hoeken).

TOER 5: 1 l, 1 v in de eerste van vorige tr, * sla de 3 l-lus over, haak in de volgende 3 l-lus als volgt: 4 stk, 1 l, 4 stk. Sla de volgende 3 l-lus over, 1 v in de volgende v, sla de volgende 3 l-lus over, haak in de 7-l-lussen als volgt: 6 stk, 2 l, 6 stk. Sla de volgende 3 l-lus over, 1 v in de volgende v *, herhaal van *-*, en eindig met 1 hv in de eerste v van het begin van de toer. Knip de draad af.

TOER 6: Wissel van kleur. Haak * 1 stk in de eerste v (= vervang het eerste stk door 3 l), 3 l, 1 v in de l in de 8-stk-groep, 3 l, 1 stk in de volgende v, 5 l, haak in de hoek (2 l-lus) als volgt: 1 v, 3 l, 1 v, 5 l *, herhaal van *-*, en eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer.

TOER 7: 3 l, * 4 stk in de 3-l-lus (= vervang het eerste stk de eerste keer door 3 l), 4 stk in de volgende 3-l-lus, 5 stk in de 5-l-lus, haak in de hoek (3-l-lus) als volgt: 3 stk, 2 l, 3 stk, 5 stk in de volgende 5-l-lus *, herhaal van *-*, en eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer.

TOER 8: 1 l, 1 v in iedere van de volgende 16 stk, * haak in de hoek (2-l-lus) als volgt: 1 v, 1 l, 1 v. Haak dan 1 v in de volgende 24 stk * herhaal van *-*, en eindig met 1 v in iedere van de laatste 8 v, 1 hv in de eerste l van het begin van de toer. Knip de draad af. Zet alle draadeinden vast.

AFWERKING:
Plaats de vierkantjes naast elkaar volgens M.1 met 5 vierkantjes horizontaal en 6 vierkantjes vertikaal – zie boven! Haak de vierkantjes samen met naturel en haaknld 5 volgens M.2 – haak ze eerst vertikaal en dan horizontaal samen.

Telpatroon

= 1 l (lossen)
= 1 v (vaste)
= laatste toer van de vierkantjes

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS 120-3.