• Free Pattern
Andere taal:

DROPS 119-26 by DROPS Design

Gebreide DROPS bolero met korte mouwen en boordsteek van ”Muskat ”. Maat S - XXXL. DROPS design: Model nr. R-571.

Add to favorites
DROPS 119-26

--------------------------------------------------------
Maat: S - M - L - XL - XXL - XXXL
LET OP: Vanwege de boordsteek is het werk enigszins elastisch en het kan daardoor smaller lijken dan de maten in het telpatroon. Brei voor een goede pasvorm toch gewoon uw maat.
Materiaal: DROPS MUSKAT van Garnstudio,
300-350-400-450-500-550 gr. kleur nr. 15, kobaltblauw

DROPS BREINLD 4 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 21 st x 28 nld in tricotst = 10 x 10 cm.
--------------------------------------------------------

  • DROPS MUSKAT UNI COLOUR (50g)

Leer elke dag iets nieuws!

Wil je weten hoe je begint met dit patroon? Kijk onder "VIDEO'S" aan het begin van het patroon, hier vind je een selectie instructievideo's, die je verder kan helpen - alle onze patronen hebben video's!

En dat is niet alles - in onze "Tips & Hulp" gedeelte zit vol met informatie om je te helpen met onze patronen - of met je eigen ontwerpen!

Zoek in onze Instructievidoe's en bekijk honderden video's met uitleg over technieken of presentatie van onze garens; of kijk bij onze Lessen voor stap voor stap instructies! "Tips & Hulp" zit ook vol van patrooninspiraties, creaties door DROPS fans en veel meer! Kijk voor meer hier!
--------------------------------------------------------
RIBBELST (heen en weer gebreid op de nld): brei alle nld recht.
--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------

BOLERO:
Wordt in 2 delen gebreid. Begin aan de onderkant van het rechter voorpand, meerder voor de mouw aan de zijkant, ga verder over de schouder, kant de mouw st weer af en brei het achterpand. Brei de linkerkant op dezelfde manier, maar in spiegelbeeld en naai de twee delen samen.

RECHTER VOORPAND:
LEES HET VOLLEDIGE PATROON GOED DOOR VOOR U BEGINT!
Zet 56-64-72-80-88-96 st op (inclusief 1 kant st aan de zijkant) met nld 4 mm en Muskat. Brei 1 nld av aan de verkeerde kant en brei de volgende nld als volgt aan de goede kant (= vanaf middenvoor): 1 kant st in RIBBELST - zie boven, * 3 st recht/5 st av *, herhaal van *-* in totaal 6-7-8-9-10-11 keer, 3 st recht, 3 st av en 1 kant st in RIBBELST. Ga zo verder in boordsteek. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Minder bij een hoogte van 8-9-10-11-12-13 cm 1 st in iedere van de 7-8-9-10-11-12 av-delen (gezien vanaf de goede kant) = 49-56-63-70-77-84 st. Herhaal dit minderen bij een hoogte van 16-17-19-21-23-25 cm – pas zo aan dat u mindert aan de goede kant = 42-48-54-60-66-72 st. Zet TEGELIJKERTIJD aan het einde van deze nld 3 nieuwe st op richting de zijkant voor de mouw en zet nieuwe st op aan het einde van iedere nld aan de goede kant als volgt: 0-0-0-0-1-1 x 3 st, 1-1-1-2-1-1 x 6 st, 1-1-1-0-0-0 x 8 st en 1 x 12-12-12-8-5-5 st = 71-77-83-83-83-89 st – verwerk de gemeerderde st in boordsteek gaandeweg zodat u 3 st recht/3 st av krijgt met 3 st recht en 1 kant st in ribbelst aan iedere kant. Plaats bij een hoogte van 36-38-41-44-47-50 cm een markeerdraad in het werk (= midden schouder). Ga verder tot een totale hoogte van 2 cm vanaf de markeerdraad. Zet nu 8-8-8-14-14-14 nieuwe st op aan het einde van de nld aan de verkeerde kant (= richting middenachter) = 79-85-91-97-97-103 st. Brei 2 nld ribbelst over 9-9-9-15-15-15 st richting middenachter (met de overige st als hiervoor). Brei nu de volgende nld als volgt aan de goede kant: 1 kant st in ribbelst, 2 st av, * 3 st recht, 3 st av *, herhaal van *-* tot 4 st over zijn en eindig met 3 st recht en 1 kant st in ribbelst. Kant bij een hoogte van 17-18-19-20-21-22 cm vanaf de markeerdraad op de schouder de mouw st af aan het begin van iedere nld aan de verkeerde kant: 1 x 12-12-12-8-5-5 st, 1-1-1-0-0-0 x 8 st, 1-1-1-2-1-1 x 6 st en 1-1-1-1-2-2 x 3 st = 50-56-62-74-80-86 st (boordsteek 3 st recht/3 st av met 1 kant st in ribbelst en 2 st av richting middenachter en 1 kant st in ribbelst en 1 st av richting de zijkant). Ga verder in boordsteek en meerder TEGELIJKERTIJD in de eerste nld aan de goede kant 1 st in ieder av-deel (meerder ook in de av st aan de zijkant) = 59-66-73-87-94-101 st. Meerder bij een hoogte van 28-29-31-33-35-37 cm vanaf de markeerdraad (het werk meet 64-67-72-77-82-87 cm vanaf de opzet nld) 1 st in de helft van de av-delen, dus om en om (gezien vanaf de goede kant) = 4-5-5-6-6-7 st gemeerderd = 63-71-78-93-100-108 st in totaal. Ga verder met recht boven recht, av boven av en 1 kant st in ribbelst aan iedere kant. Brei als er nog 1 nld te breien is voor het werk 36-38-41-44-47-50 cm meet vanaf de markeerdraad op de schouder 1 nld tricotst (gezien vanaf de goede kant) en kant dan alle st af. Het werk meet ongeveer 72-76-82-88-94-100 cm vanaf de opzet nld.

LINKER VOORPAND:
Zet op en brei als het rechter voorpand, maar in spiegelbeeld - dus de boordsteek wordt vanaf de zijkant gebreid, zet nieuwe st voor de mouw op aan het einde van iedere nld aan de verkeerde kant, zet st middenachter aan het einde van nld op aan de goede kant en kant de mouw st af aan het begin van iedere nld aan de goede kant.

AFWERKING:
Naai de naad dicht middenachter naast de kant st. Naai de mouw- en zijnaden dicht naast de kant st. Sluit de bolero met een speld.

Telpatroon

breirichting

© 1982-2016 DROPS Design A/S Alle rechten zijn aan DROPS voorbehouden. Dit document met onderliggende documenten is voorzien van copyright. Deze patronendatabase is voor iedereen, die haakt of breit – ook als u een winkel heeft. Het maakt niet uit of u wel of niet onze garens verkoopt, de DROPS patronendatabase staat u ter beschikking. Als winkel mag u om de verkoop van uw garens te stimuleren ook gebruik maken van de DROPS patronendatabase. Print de patronen uit of maak kopietjes. Wij vragen u alleen dat u geen wijzigingen of veranderingen in het originele patroon aanbrengt... en dat het patroon, trouw aan de DROPS filosofie, gratis aan uw klant wordt aangeboden.
Verkoop van modellen gebaseerd op een DROPS DESIGN is alleen toegestaan als het op aanvraag gebeurt. Verkoop op grotere en commerciële schaal is niet toegestaan.
Gebruik van DROPS foto’s in verband met marketing/verkoop is uitsluitend toegestaan als het om DROPS garens gaat. De foto mag niet aangepast of veranderd worden en het logo moet duidelijk zichtbaar blijven. Als u kledinglabels maakt in ontwerpen die door Drops Design zijn ontworpen, dienen voorzien te worden van de tekst: “Een DROPS design gemaakt door...”.
Wij behouden het recht om toestemming voor het gebruik van onze patronen in te trekken op ieder moment en zonder opgaaf van redenen.