DROPS / 118 / 15

DROPS 118-15 by DROPS Design

Neulottu DROPS hame liehureunuksella “Bomull-Lin” -langasta. Koot S-XXXL.

Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

DROPS design: Malli nro L-096
------------------------------------------------------------
Koko: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Langanmenekki: Garnstudion DROPS BOMULL-LIN:
350-400-400-450-500-550 g nro 03, luonnonkirjava

DROPS PYÖRÖPUIKOT (80 + 60 cm) NRO 4,5 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 19 s x 25 krs sileää neuletta puikoilla nro 4,5 = 10 x 10 cm.

MUUT TARVIKKEET: Noin 65-110 cm:n pituinen resorinauha.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

kuvio/tekniikka: liehureunus, ohjetyyppi: hame,

Langan painon vuoksi kaikki pituusmitat otetaan riiputtamalla työtä, sillä hame venyy käytössä.

LIEHUREUNUS:
Tee liehureunuksen kavennukset piirroksen M.1 mukaisesti. 1 mallikerta = 7 s ennen kavennuksia ja 4 s viimeisen kavennuksen jälkeen. Piirros näyttää mallineuletta oikealta puolelta katsottuna.
----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------

HAME:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Luo löyhästi pyöröpuikolle nro 4,5 Bomull-Lin -langalla 301-329-371-413-448-490 s. Neulo 4 krs AINAOIKEAA (ks. selitys yllä). Jatka neulomalla sileää neuletta. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus kaikissa koissa on 16 cm (LUE MITTAUSVINKKI), neulo kaikilla silmukoilla mallineuletta piirroksen M.1 mukaisesti. Kun olet neulonut piirroksen loppuun, työssä on jäljellä 172-188-212-236-256-280 s. Neulo 4 krs ainaoikeaa. Jatka neulomalla sileää neuletta. Kun työn pituus on 45-46-47-48-49-50 cm, kavenna tasavälein 14-14-18-20-20-24 s = 158-174-194-216-236-243 s. Neulo 1 krs sileää neuletta. Kavenna seuraavalla krs:lla tasavälein 28-28-36-40-40-48 s = 130-146-158-176-196-208 s. Kun työn pituus on 50-52-54-56-58-60 cm, neulo 1 krs nurin (= taitereuna). Neulo vielä 2 cm sileää neuletta päärmevaraksi. Päätä s:t löyhästi.

VIIMEISTELY:
Taita päärmevara nurjalle puolelle ja kiinnitä siistein pistoin. Jätä pieni aukko resorinauhaa varten.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 118-15 alkuperäisohjeeseen.