• Free Pattern
Ändra språk:

DROPS Extra 0-585 by DROPS Design

DROPS jul snöstjärnor i ”Cotton Viscose”.

Add to favorites
DROPS Extra 0-585

DROPS design: Modell nr N-101-jul
------------------------------------------------------------
Storlek: Diameter ca 6 cm
Garnåtgång: DROPS COTTON VISCOSE från garnstudio
50 g nr 01, vit

Till 1 snöstjärna används ca 4 g garn.

DROPS VIRKNÅL nr 2,5 mm
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(Gå vidare till mönster...)

Rättelser till detta mönster (efter publicering)

varv 3: Virka 1 lm, runt om stjärnbågarna virkas det: * 2 fm, 3 lm, 1 fm i den 3:e lm från nålen, 1 fm, 3 lm, 1 fm i den 3:e lm från nålen, 1 fm, 3 lm, 1 fm i den 3:e lm från nålen och 2 fm *, upprepa *-* totalt 5 ggr. Runt om den sista stjärnbågen virkas så här: 2 fm, 3 lm, 1 fm i den 3:e lm från nålen, 1 fm, 20 lm, 1 fm, 3 lm, 1 fm i den 3:e lm från nålen och 2 fm, avsluta med 1 sm i lm i början på v.

Uppdaterad online: 16.11.2010 (Tryckta kataloger innehåller inte dessa rättelser)

Se alla rättelser till katalog DROPS Extra 0

Här finns instruktionsvideor som kan hjälpa dig!

Fastmaska (fm)
Luftmaskering
Virka: Luftmaska (lm)

Hittar du inte en passande video? Se alla våra videor här!.

  • Sverige
Garnsort
Deals från
  • DROPS COTTON VISCOSE UNI COLOUR (50g)
    30.00 SEK
    21.00 SEK

Tips & Hjälp

Lär dig något nytt varje dag!

Vet du inte hur du ska komma igång med detta mönster? Under fliken "Videor" längst upp på sidan hittar du en lista över instruktionsvideor som kan hjälpa dig – de finns på alla våra mönster!
Det är inte allt - vår "Tips & Hjälp" avdelning är fylld av tips och bra idéer till hur du kan komma igång med alla våra mönster – eller med din egen design!

Gå in på DROPS Video Bibliotek och hitta hundratals instruktionsvideor och titta gärna närmre på våra garner, eller besök delen med Lektioner för att få steg för steg vägledning! "Tips & Hjälp" är också full av mönster-inspiration, modeller av DROPS fans och så mycket mer! Se här!
SNÖSTJÄRNA:
Det virkas med nål 2,5 med 1 tråd Viscose.
Virka 6 lm och slut dem till en ring med 1 sm i första lm.
varv 1: Virka 1 lm, 12 fm om ringen, avsluta med 1 sm i lm i början på v.
varv 2: Virka 1 lm, 1 fm i första fm, * 6 lm, hoppa över 1 fm, 1 fm i nästa fm (= 1 stjärn-båge),* upprepa *-* totalt 5 ggr och avsluta med 6 lm och 1 sm i fm i början på v (= 6 stjärnbågar).
varv 3: Virka 1 lm, runt om stjärnbågarna virkas det: * 2 fm, 3 lm, 1 fm i den 3:e lm från nålen, 1 fm, 3 lm, 1 fm i den 3:e lm från nålen, 1 fm, 3 lm, 1 fm i den 3:e lm från nålen och 2 fm *, upprepa *-* totalt 5 ggr. Runt om den sista stjärnbågen virkas så här: 2 fm, 3 lm, 1 fm i den 3:e lm från nålen, 1 fm, 20 lm, 1 fm, 3 lm, 1 fm i den 3:e lm från nålen och 2 fm, avsluta med 1 sm i lm i början på v. Klipp och fäst tråden. För att stjärnan ska hänga fint och vara lite stel – doppas den i sockervatten eller färglös läsk och läggs plant att torka.
© 1982-2016 DROPS Design A/S Alla rättigheter är reserverade. Detta dokument med sina underdokument har copyright. Denna mönsterdatabas är till dig som har stickning och virkning som hobby samt för dig som driver garnbutik. Oavsett om du handlar med oss / köper vårt garn, så står DROPS mönsterdatabas fritt till ditt förfogande. Som butik kan du fritt använda DROPS mönsterdatabas till att främja försäljningen av ditt garnsortiment. Skriv ut varje mönster du önskar, tag så många kopior du vill. Det enda vi kräver är att det inte görs några ändringar/tillägg på originaldokumentet som skrivs ut... och att mönstret enligt DROPS filosofin ges ut gratis till kund.
Försäljning av plagg/produkter baserade på DROPS design är tillåtet så länge det sker enskilt/på beställning, kommersiell försäljning utöver detta är inte tillåtet. Det skall tydligt framgå att plagget är tillverkat med utgångspunkt i design från DROPS DESIGN. Användning av DROPS bilder i samband med marknadsföring är tillåtet om det uteslutande är använt DROPS garn. Bilden får inte beskäras eller ändras, DROPS logotypen måste framkomma tydligt. Villkoret för att få använda tygetikett där DROPS DESIGN ingår, är att texten skall vara "A DROPS DESIGN made by…"
Det tas förbehåll för att rätten till användning när som helst kan återtas, oavsett orsak.