DROPS / 115 / 21

DROPS 115-21 by DROPS Design

Settiin kuuluu: DROPS pitsineulemyssy ja pitsineulekaulaliina kaksinkertaisesta ”Alpaca”-langasta.

Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

DROPS design: Malli nro Z-424
----------------------------------------------------------
MYSSY:
Koko: S/M - L
Pään ympärys: 52/54 - 56/58 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS ALPACA:
100-150 g nro 6309, turkoosi/harmaa

DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 cm) NRO 5 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 cm) NRO 4 tai käsialan mukaan (joustinneuleeseen).
Neuletiheys: 17 s x 34 krs pitsineuletta kaksinkertaisella langalla, puikoilla nro 5 = 10 x 10 cm.

KAULALIINA:
Koko: Yksi koko
Mitat: n. 23 x 150 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS ALPACA:
300 g nro 6309, turkoosi/harmaa

DROPS PUIKOT NRO 5 tai käsialan mukaan.
DROPS PUIKOT NRO 4,5 tai käsialan mukaan (joustinneuleeseen).
Neuletiheys: 17 s x 34 krs pitsineuletta kaksinkertaisella langalla, puikoilla nro 5 = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

muoto: pussipipo, ohjetyyppi: hatut, huivit, setti, tekniikka: pitsineule,

----------------------------------------------------------

PITSINEULE:
1.-3. krs: neulo s:t oikein.
4. krs (= nurja puoli): 1 reunas, *1 langankierto, nosta 1 s neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli*, toista *-* kunnes jäljellä on 1 s, neulo lopuksi 1 reunas.
Toista krs:ia 1.-4.

AINAOIKEINNEULE tasona:
Neulo kaikki krs:t oikein.
----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------

MYSSY: Neulotaan tasona pyöröpuikolla. Luo pyöröpuikolle nro 4 kaksinkertaisella Alpaca-langalla 104-116 s. Neulo 1 krs oikein ja 1 krs nurin (1. krs = oikea puoli). Jatka neulomalla joustinneuletta seuraavasti (1. krs = oikea puoli): 1 reunas, *3 o, 3 n*, toista *-* kunnes jäljellä on 1 s, neulo lopuksi 1 reunas. Kun työn pituus on 7 cm, neulo 1 krs oikein oikealta puolelta. Neulo sitten 1 krs oikein nurjalta puolelta ja kavenna SAMALLA tasavälein 32-36 s (eli kavenna n. joka 3. s) = 72-80 s. Vaihda pyöröpuikkoon nro 5 ja jatka neulomalla kaikilla silmukoilla PITSINEULETTA (ks. selitys yllä). TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on n. 26-28 cm (lopeta pitsineule kokonaisen mallikerran jälkeen), jatka neulomalla kaikilla silmukoilla AINAOIKEAA (ks. selitys yllä) ja kavenna SAMALLA joka 2. krs:lla tasavälein 10 s yht. 3 kertaa (kavennukset tehdään oikealla puolella) = 42-50 s. Neulo sitten s:t pareittain yhteen jokaisella krs:lla yht. 3 kertaa (reunasilmukoita ei kavenneta) = 7-8 s. Työn pituus on nyt n. 29-31 cm. Vedä lanka jäljellä olevien silmukoiden läpi ja kiristä aukko umpeen. Ompele myssy yhteen yhden reunasilmukan päästä.
----------------------------------------------------------

KAULALIINA:
----------------------------------------------------------

AINAOIKEINNEULE tasona:
Neulo kaikki krs:t oikein.

PITSINEULE:
1.-3. krs: neulo s:t oikein.
4. krs (= nurja puoli): 3 o, *1 langankierto, nosta 1 s neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli*, toista *-* kunnes jäljellä on 2 s, neulo lopuksi 2 o.
Toista krs:ia 1.-4.
----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------

KAULALIINA: Neulotaan tasona. Luo puikoille nro 4,5 kaksinkertaisella Alpaca-langalla 57 s. Neulo 1 krs nurin (= nurja puoli). Jatka neulomalla joustinneuletta seuraavasti (1. krs = oikea puoli): 3 s AINAOIKEAA (ks. selitys yllä), *3 o, 3 n*, toista *-*, neulo lopuksi 3 o ja 3 s ainaoikeaa. Jatka joustinneuletta tähän tapaan. Kun työn pituus on 15 cm, neulo 1 krs oikein oikealta puolelta. Neulo sitten 1 krs oikein nurjalta puolelta ja kavenna SAMALLA tasavälein 18 s = 39 s. Vaihda puikkoihin nro 5 ja jatka neulomalla kaikilla silmukoilla PITSINEULETTA (ks. selitys yllä). TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on n. 135 cm (lopeta pitsineule kokonaisen mallikerran jälkeen), vaihda puikkoihin nro 4,5. Neulo kaikilla silmukoilla 2 krs ainaoikeaa ja lisää SAMALLA 1. krs:lla tasavälein 18 s = 57 s. Jatka neulomalla 3 o/3 n -joustinneuletta, lukuun ottamatta 3 ainaoikeinneulottua silmukkaa kummassakin reunassa. Kun joustinneuleen pituus on 15 cm, neulo 1 krs sileää neuletta. Päätä s:t. Työn pituus on nyt n. 150 cm.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 115-21 alkuperäisohjeeseen.