DROPS / 116 / 16

DROPS 116-16 by DROPS Design

Settiin kuuluu: DROPS pipo ja ainaoikeinneulottu kauluri ”Polaris”-langasta.

Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

DROPS design: Malli nro PO-018
----------------------------------------------------------
PIPO:
Koko: S/M - L
Pään ympärys: n. 54/56 - 58 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS POLARIS:
200-200 g nro 03, tummanharmaa

DROPS PYÖRÖPUIKKO (80 cm) NRO 10 tai käsialan mukaan.
Neuletiheys: 8 s x 10 krs sileää neuletta puikoilla nro 10 = 10 x 10 cm.

KAULURI:
Koko: Yksi koko
Langanmenekki: Garnstudion DROPS POLARIS:
300 g nro 03, tummanharmaa

DROPS PYÖRÖPUIKKO (80 cm) NRO 10 tai käsialan mukaan.
Neuletiheys: 8 s x 16 krs ainaoikeaa puikoilla nro 10 = 10 x 10 cm.

DROPS PUHVELINSARVINAPPI (536): 3 kpl.
----------------------------------------------------------

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

ohjetyyppi: hatut, kauluri, setti,

PIPO:
----------------------------------------------------------
AINAOIKEINNEULE tasona:
Neulo kaikki kerrokset oikein.

LANGANVAIHTOVINKKI:
Kun vaihdat lankakerää, jaa langat, aseta ne päällekkäin, kostuta ne ja kierrä ne sitten yhteen.
----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------

PIPO: Neulotaan tasona pyöröpuikolla. Luo pyöröpuikolle nro 10 Polaris-langalla 34-38 s (jätä n. 40 cm:n pituinen langanpää viimeistelyä varten kun luot s:t). Neulo AINAOIKEAA (ks. selitys yllä) kunnes työn pituus on 9 cm. Jatka neulomalla sileää neuletta, lukuun ottamatta 1 ainaoikeinneulottua silmukkaa kummassakin reunassa. TARKISTA NEULETIHEYS! LUE LANGANVAIHTOVINKKI! Kun työn pituus on 21-23 cm, kiinnitä 6 merkkilankaa työhön seuraavasti: Ensimmäinen merkkilanka kiinnitetään 4.-3. s:n jälkeen ja muut aina 5-6 s:n välein (oikealta puolelta katsottuna) = 5-5 s jäljellä viimeisen merkkilangan jälkeen. Kavenna seuraavalla oikean puolen krs:lla jokaisen merkkilangan vasemmalla puolella 1 s (= 6 kavennusta) neulomalla 2 s oikein yhteen. Toista tällaiset kavennukset 2 krs:n välein yht. 3 kertaa = 16-20 s jäljellä työssä. Työn pituus on n. 28-30 cm. Vedä lanka jäljellä olevien silmukoiden läpi ja kiristä aukko umpeen. Päättele langanpäät hyvin. Käytä luomisreunaan jätetty lanka ja ompele pipo yhteen reunat vastakkain.
----------------------------------------------------------

KAULURI:
----------------------------------------------------------
AINAOIKEINNEULE tasona:
Neulo kaikki kerrokset oikein.

LANGANVAIHTOVINKKI:
Kun vaihdat lankakerää, jaa langat, aseta ne päällekkäin, kostuta ne ja kierrä ne sitten yhteen.
----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------

KAULURI: Neulotaan tasona pyöröpuikolla, alhaalta ylös. Luo pyöröpuikolle nro 10 Polaris-langalla 85 s. Kiinnitä 9 merkkilankaa työhön seuraavasti: Ensimmäinen merkkilanka kiinnitetään 7. s:n jälkeen ja muut aina 9 s:n välein = 6 s jäljellä viimeisen merkkilangan jälkeen. Neulo AINAOIKEAA (ks. selitys yllä). Kun työn pituus on 3 cm, kavenna jokaisen merkkilangan oikealla puolella 1 s (= 9 kavennusta) neulomalla 2 s oikein yhteen. Toista tällaiset kavennukset vuorotellen merkkilankojen oikealla ja vasemmalla puolella 2 krs:n välein yht. 5 kertaa = 40 s. TARKISTA NEULETIHEYS! LUE LANGANVAIHTOVINKKI! Kun työn pituus on 11 cm, neulo seuraava krs (= oikea puoli) näin: 3 s ainaoikeaa, neulo 2 o/2 n -joustinneuletta kunnes jäljellä on 5 s, neulo lopuksi 2 o ja 3 s ainaoikeaa. Jatka joustinneuletta ja ainaoikeaa tähän tapaan kunnes työn pituus on 24 cm. Päätä s:t joustinneuletta neuloen. Kiinnitä 3 nappia vasempaan etureunaan 3, 9 ja 15 cm:n päähän yläreunasta. Napita napit oikean etureunan silmukkaan.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 116-16 alkuperäisohjeeseen.