DROPS / 114 / 33

Savãsana by DROPS Design

DROPS yoga sokker / leggvarmere i ”Fabel”.

DROPS design: Modell nr FA-103
--------------------------------------------------------
Størrelse: S/M - L/XL
Lengde på skaft: ca 54 - 58 cm
Materialer: DROPS FABEL fra Garnstudio
200 gr i begge str f.nr 912, soft chocolate

DROPS SETTP OG RUNDP (40 cm) NR 2,5 – eller den p du må ha for å få 26 m x 34 p glstrikk på 10 x 10 cm.
--------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

type oppskrift: leggvarmere, sokker,
DROPS Sockalicious! / 25% OFF!
DROPS Sockalicious! / 25% OFF!
DROPS Sockalicious! / 25% OFF!

Fell slik etter 30 m vrbord: 2 vridd rett sammen (dvs strikk i bakre del av m istedenfor fremre).
Fell slik før 30 m vrbord: 2 rett sammen.
--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------

SKAFT:
Arb strikkes rundt på rundp, ovenfra og ned.
Legg opp 104-116 m på rundp 2,5 med Fabel. Strikk 1 omg rett. Videre strikkes det vrbord 2 r/2 vr til arb måler 4 cm. Sett 1 merketråd på beg av omg og 1 merketråd etter 30 m. Videre fortsettes det med vrbord over de 30 m mellom merketrådene, de resterende m strikkes i glstrikk. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN!
SAMTIDIG når arb måler 5 cm felles det 1 m på hver side av de 30 m vrbord (= 2 fellinger) – Les FELLETIPS – gjenta på hver 2.cm totalt 24-26 ganger = 56-64 m.
Etter siste felling fortsettes det videre med vrbord over alle m i ca 3 cm.

LEGGVARMER:
Fell av alle m med rett over rett og vrang over vrang.

YOGA SOKK:
Fell av de 30 m mellom merketrådene med rett over rett og vrang over vrang. Strikk videre omg rundt med vrbord og legg opp 22 nye m over de felte m = 48-56 m. Nå strikkes det vrbord over alle m i 10-12 cm før det felles av med rett over rett og vrang over vrang.