DROPS / 117 / 16

North & South by DROPS Design

Heklet DROPS skjerf i ”Eskimo”.

DROPS design: Modell nr EE-264
--------------------------------------------------------
Størrelse: 27 cm bredt x 190 cm langt.
Materialer: DROPS ESKIMO fra Garnstudio
150 gr f.nr 01, natur
100 gr f.nr 20, plomme
150 gr f.nr 21, blåfiolett
100 gr f.nr 36m, amethyst mix
100 gr f.nr 41m, lilla/fiolett mix
100 gr f nr 48m, beige mix

DROPS HEKLENÅL NR 7 - eller den nål du må bruke for å få 9 st i bredden på 10 cm.
--------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

mønster/teknik: sikk-sakk, type oppskrift: skjerf,

Det hekles striper av st-rader slik:
1 rad beige mix
2 rader natur
3 rader blåfiolett
1 rad plomme
2 rader amethyst mix
3 rader natur
1 rad blåfiolett
2 rader beige mix
3 rader natur
1 rad blåfiolett
2 rader plomme
3 rader amethyst mix
1 rad natur
2 rader blåfiolett
3 rader beige mix
1 rad natur
2 rader blåfiolett
3 rader plomme
1 rad amethyst mix
2 rader natur
3 rader blåfiolett
HEKLEINFO:
3 lm på beg av omg = 1 st.
--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------

SKJERF:
Hekle 37 lm på nål 7 med beige mix. Videre hekles det STRIPER – se forkl over – SAMTIDIG som det hekles slik:
1.rad: Hekle 1 st i 4.lm fra nålen (= 2 st), 2 st i neste lm, 1 st i hver av de 13 neste lm, hopp over 4 lm, 1 st i hver av de neste 13 lm, avslutt med 2 st i hver av de 2 siste lm = 34 st. HUSK PÅ HEKLEFASTHETEN!
2.rad: 3 lm - LES HEKLEINFO! 1 st i første st, 2 st i neste st, 1 st i hver av de neste 13 st, hopp over 4 st, 1 st i hver av de 13 neste st, avslutt med 2 st i hver av de 2 siste st. Gjenta 2.rad oppover med stripemønster til arb måler ca 190 cm. Klipp og fest trådene.

HEKLEKANT:
Det hekles med nål 7 med lilla/fiolett mix rundt skjerfet slik: * 1 fm, 3 lm, 1 fm i 1.lm, hopp over 1,5 cm *, gjenta fra *-*, avslutt med 1 kjm i første fm.