DROPS / 112 / 33

DROPS 112-33 by DROPS Design

Aaltokuvioinen hartianlämmitin ”Silke-Alpaca”-langasta.

Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

DROPS design: Malli nro SA-053
----------------------------------------------------------
Koko: Yksi koko
Pituus keskeltä takaa: n. 50 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS SILKE-ALPACA:
550 g nro 7120, vaalea harmaanvihreä

DROPS PYÖRÖPUIKKO (80 cm) NRO 5.
Neuletiheys: 20 s x 22 krs mallineuletta puikoilla nro 5 = 10 x 10 cm.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

kuvio/tekniikka: aaltokuvio, muoto: ylhäältä alas, ohjetyyppi: ponchot,

MALLINEULE: Katso ruutupiirros M.1. Piirros näyttää mallineuletta oikealta puolelta katsottuna.
----------------------------------------------------------
HARTIANLÄMMITIN:
Neulotaan ylhäältä alas. Työ neulotaan kahtena kappaleena ja ommellaan lopuksi yhteen. Luo pyöröpuikolle nro 5 Silke-Alpaca -langalla 81 s. Neulo 6 krs ainaoikeaa. Kiinnitä 1 merkkilanka työn keskimmäiseen silmukkaan. Jatka neulomalla seuraavasti (1. krs = oikea puoli): 5 s ainaoikeaa, neulo seuraavilla 34 s:lla mallineuletta M.1:n mukaisesti, 1 o, 1 langankierto, 1 o (= merkitty s), 1 langankierto, 1 o, neulo seuraavilla 34 s:lla mallineuletta M.1:n mukaisesti, neulo lopuksi 5 s ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan ja lisää SAMALLA merkkilangalla merkityn silmukan molemmin puolin joka 2. krs 1 s. Lisää tekemällä langankiertoja kuten aiemmin. Lisätyillä silmukoilla neulotaan myös mallineuletta M.1:n mukaisesti. HUOM! Reikäkerroksilla kaikilla silmukoilla neulotaan oikeaa kunnes silmukoita on riittävästi kokonaiseen uuteen mallikertaan. Jatka mallineuletta ja lisäyksiä tähän tapaan kunnes työn pituus on 35 cm, tai kunnes työ on halutun pituinen (mittaa neulomissuuntaan, eikä työn keskeltä). Päätä s:t (lopeta kokonaisen mallikerran jälkeen). Neulo kaksi samanlaista kappaletta ja ompele kappaleet yhteen sivuista (ompele uloimmista silmukanreunoista).

KIERRETTY NYÖRI:
Leikkaa 2 kpl n. 3 metrin pituista lankaa. Kierrä langat tiukasti yhteen, taita nyöri kaksinkerroin ja anna sen kiertyä uudestaan yhteen. Tee nyörin kumpaankin päähän solmu. Pujota nyöri pääntien yläreunaan ja solmi rusetti keskelle eteen.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 112-33 alkuperäisohjeeseen.