DROPS / 112 / 47

DROPS 112-47 by DROPS Design

Huovutettu DROPS laukku ”Eskimo”-langasta.

Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

DROPS design: Malli nro EE-231
----------------------------------------------------------
Koko: Yksi koko
Mitat ennen huovutusta: Leveys 55 cm ja korkeus 27 cm
Mitat huovutuksen jälkeen: Leveys 40 cm ja korkeus 20 cm

Langanmenekki: Garnstudion DROPS ESKIMO:
350 g nro 30, pastellinroosa
100 g nro 48m, beige-mix

DROPS PUIKOT NRO 8.
Neuletiheys: 11 s x 22 krs ainaoikeaa puikoilla nro 8 = 10 x 10 cm.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

muoto: lyhennetyt kerrokset, ympyrä, ohjetyyppi: laukut, vinkkejä & apua: huovutettu,

----------------------------------------------------------
LAUKKU:
1. OSA: Luo puikoille nro 8 värillä beige-mix 30 s. Neulo kaikilla silmukoilla 2 krs AINAOIKEAA (ks. selitys yllä). TARKISTA NEULETIHEYS! *Vaihda pastellinroosaan lankaan. Jatka ainaoikeaa ja neulo SAMALLA lyhennettyjä kerroksia seuraavasti: neulo kunnes jäljellä on 2 s, käännä työ ja neulo takaisin. Neulo kunnes jäljellä on 3 s, käännä työ ja neulo takaisin. Neulo kunnes jäljellä on 4 s, käännä työ ja neulo takaisin. Jatka neulomista tähän tapaan, ja neulo niin että joka toisella kerroksella jäljellä olevien silmukoiden määrä lisääntyy yhdellä. Neulo lopuksi kunnes jäljellä on 29 s, käännä työ ja neulo takaisin. Vaihda väriin beige-mix. Neulo kaikilla silmukoilla 2 krs ainaoikeaa*. Toista *-* yht. 5 kertaa, päätä s:t värillä beige-mix.
2. OSA: Neulo kuten 1. osa.

VIIMEISTELY:
Aseta osat päällekkäin siten, että laukun molemmat puolet ovat samanmuotoiset (eli toisen osan oikea puoli tulee ulospäin ja toisen osan nurja puoli tulee ulospäin). Ompele yhteen uloimmista silmukanreunoista, jätä kuitenkin luomis- ja päätösreuna ompelematta. HUOM! Ole tarkkana, ettet kiristä langanpäitä kun päättelet ne.

HIHNA:
Luo puikoille nro 8 värillä beige-mix 6 s. Neulo tasona ainaoikeaa kunnes hihnan pituus on n. 90 cm. Päätä s:t löyhästi. Kiinnitä hihnan päät laukun kummankin sivun yläreunan sauman kohdalle.

HUOVUTUS:
Laita laukku pesukoneeseen ja käytä pesuainetta ilman entsyymejä ja optisia valkaisuaineita. Aseta kone 40 asteen pesuohjelmalle, tavallinen linkous, ei esipesua. Pesun jälkeen laukku venytetään oikean kokoiseksi sen vielä ollessa märkä. Jatkossa laukku pestään samoin kuin villavaatteet.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 112-47 alkuperäisohjeeseen.