• Free Pattern
Skift sprog:

DROPS 111-25 by DROPS Design

Hæklet DROPS bolero i ”Cotton Viscose” med blomster rundt i kanten. Str S til XXXL

Add to favorites
DROPS 111-25

DROPS design: Model nr N-095
----------------------------------------------------------
Størrelse: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materialer: DROPS COTTON VISCOSE fra Garnstudio
250-250-300-300-350-400 gr f.nr 17, beige
Og brug: DROPS GLITTER
1 spole i alle str f.nr 01, guld – til blomster

DROPS HÆKLENÅL nr 3 – eller den nål du skal bruge for at få 4,5 store lm-buer i bredden x 5 store lm-buer i højden på 10 x10 cm når arb ligger fladt.
1 blomst skal være ca 4,5 cm i diameter.
----------------------------------------------------------

(Gå videre til opskrift...)

Rettelser til denne opskrift (efter publicering)

Gentag 3. række dvs at der tages 1 m ud på hver række, til der er 35-39-43-47-51-55 store lm-buer ialt på rækken.

Opdateret online: 19.05.2009 (Rettelserne er ikke opdateret i DROPS katalogerne)

1.RÆKKE: Hækl 1 fm i 15.lm fra nålen, videre hækles der således: * 7 lm, spring over 4 lm, 1 fm i næste m *, gentag fra *-* rækken ud

Opdateret online: 15.10.2009 (Rettelserne er ikke opdateret i DROPS katalogerne)

Se alle rettelser til katalog DROPS 111

Garntype
Deals fra
  • DROPS COTTON VISCOSE UNI COLOUR (50g)
    DROPS Super Sale / 30% OFF!
    25.00 DKK
    18.00 DKK
    n/a
  • DROPS GLITTER COLOURS (10g)
    29.00 DKK
    n/a
  • DROPS GLITTER GOLD & SILVER (10g)
    17.00 DKK
    n/a

Tips & Hjælp

Lær noget nyt hver dag!

Er du ikke helt sikker på hvordan du kommer i gang med denne opskrift? Under "Video" knappen øverst i opskriften, finder du en liste med tydelige instruktions-videoer, som viser hvordan man gør. Det skal være let for dig at komme i gang - og ALLE vore opskrifter har dem!

Det er ikke alt - hele sektionen med "Tips & Hjælp" er fuld af tips og gode ideer til hvordan du kan komme i gang med alle vore opskrifter - eller med din egen design!

Gå ind på DROPS Video Bibliotek og find hundredevis af instruktions-videoer og kig gerne nærmere på vore garner; eller besøg sektionen med Lektioner for at få skridt for skridt vejledning! "Tips & Hjælp" er også fuld af mønster-inspiration, modeller af DROPS-fans og meget meget mere! Se her!
BOLERO: Hækl 105-115-125-135-145-155 lm på nål 3 med Cotton Viscose.
1.RÆKKE: Hækl 1 fm i 15.lm fra nålen, videre hækles der således: * 7 lm, spring over 4 lm, 1 fm i næste m *, gentag fra *-* rækken ud = 19-21-23-25-27-29 lm-buer totalt, vend arb.
2.RÆKKE: Hækl 14 lm, 1 fm i den midterste af de 7 lm i første lm-bue fra forrige række, 3 lm, 1 fm i samme lm, * 7 lm, 1 fm i midterste lm på næste lm-bue, 3 lm, 1 fm i samme lm *, gentag fra *-* rækken ud, slut af med: 7 lm, 1 fm i 3.lm på sidste lm-bue, 3 lm, 1 fm i samme lm, 7 lm og 1 fm i 8.lm på sidste lm.bue, vend arb.
3.RÆKKE: 14 lm, 1 fm i den midterste lm på første store bue fra forrige række, 3 lm, 1 fm i samme lm, * 7 lm, 1 fm i midterste lm på næste store lm-bue (der springes over den lille lm-bue), 3 lm, 1 fm i samme lm *, gentag fra *-* rækken ud, slut af med: 7 lm, 1 fm i 3.lm på sidste store lm-bue, 3 lm, 1 fm i samme lm, 7 lm og 1 fm i 8.lm på sidste store lm.bue, vend arb.
Gentag 3.række, dvs at der tages 1 bue ud på hver række, til der er 35-39-43-47-51-55 store lm-buer totalt på rækken, sidste række sluttes således: 1 fm + 3 lm + 1 fm i 4.lm på sidste lm-bue, vend arb. Udtagningen er nu færdig. Hækl videre således: Start hver række med 7 lm i stedet for 14, derefter 1 fm + 3 lm + 1 fm i midterste m på den første store lm-bue fra forrige række, hækl hen langs rækken som før og slut af med at hækle 1 fm + 3 lm + 1 fm i 4.lm på sidste lm-bue, vend arb.
SAMTIDIG når når arb måler 20-21-23-25-27-29 cm deles der til ærmegab – se forkl under!

HØJRE FORSTK: Hækl over de første 7-7-7-8-8-9 store lm-buer, vend arb efter at der er hæklet 1 fm + 3 lm + 1 fm i den 7.-7.-7.-8.-8.-9.lm-bue, vend med 7 lm og hækl tilbage. Hækl frem og tilbage over disse buer som før til arb måler 16-17-18-19-20-21 cm fra delingen, klip tråden men lad den være et par meter så den kan bruges til at hækle skulderen sammen med bagefter.

VENSTRE FORSTK: Hækles over de første 7-7-7-8-8-9 store lm-buer i den anden side. Hækl som højre forstk.

RYGSTK: Hækles over de midterste 19-19-19-21-21-23 store lm-buer, hver ærmegab = 1-3-5-5-7-7 store buer.
Hækl til arb måler 16-17-18-19-20-21 cm fra delningen – sørg for at der er lige mange lm-buer i højden på rygstk som på forstk.

MONTERING: Hækl boleroen sammen på skuldererne således: Hækl km frem til midten af første store lm-bue på forstk, 4 lm, 1 fm midt i den første store lm-bue på rygstk, 4 lm, 1 fm i den næste store bue på forstk, 4 lm, 1 fm i den næste store bue på rygstk osv.
Hækl 1 række fm med Cotton Viscose rundt om hele boleroen. Hækl ca 4 fm i hver af de store lm-buer og 1 fm i hver af de små,
foran i udtagningen på hver forstk hækles der ca 6 fm – OBS: Det er vigtig at fm ikke strammer. Hækl på samme måde rundt om ærmegabene.

BLOMST: Hækl 4 lm med 1 tråd Cotton Viscose + 2 tråde guld på nål 3 og sæt dem i en ring med 1 km i første lm.
1.OMG: 6 fm om ringen, slut af med 1 km i første fm.
2.OMG: 4 lm, * 1 fm i næste fm, 3 lm *, gentag fra *-* totalt 5 gange, slut af med 1 km i 2.lm i beg af omg (= 6 lm-buer).
3.OMG: Hækl således i hver lm-bue: 1 fm, 3 st, 1 fm, slut af med 1 km i første fm (= 6 blade).
4.OMG: Buk bladene mod dig og hækl på bagsiden af disse således: 1 fm i første fm fra 2.omg, 5 lm, * 1 fm i næste fm fra 2.omg, 5 lm *, gentag fra *-* omg rundt, slut af med 1 km i første fm fra starten af omg (= 6-lm-buer).
5.OMG: Hækl således i hver lm-bue: 1 fm, 5 st, 1 fm, slut af med 1 km i første fm (= 6 blade), klip tråden – denne bruges til at sy næste blomst fast med.
Hækl ca 29-31-35-37-39-41 blomster – sy dem sammen blad mod blad til en lang remse. Start derefter med at sy dem fast midt bagpå i nakken – læg midten af blomsten ovenpå fm-rækken og sy fast på midten af hver blomst nedad – sørg for at det ikke strammer. Sy ned til midt bag på hver side og se om der ev behøves flere blomster før de sidste sys sammen.

Diagram


© 1982-2016 DROPS Design A/S Alle rettigheder er reserverede. Dette dokument med sine underdokumenter har copyright. Denne mønsterdatabase er til for dig som har strik som hobby, og for dig som driver garnforretning. Uanset om du handler med os / køber vores garn, så står DROPS mønsterdatabase til fri disposition. Som forretning kan du frit benytte DROPS mønsterdatabase til at fremme salget af dit garn. Skriv ud direkte efterhånden som du får brug for en opskrift, eller skriv så mange kopier ud du vil. Det eneste som vi forlanger, er at der ikke foretages nogle ændringer / tilføjelser på originaldokumentet som skrives ud... og at opskrifterne i henhold til DROPS filosofi deles ud gratis til kunden.
Salg af modeller baseret på DROPS DESIGN er tilladt så længe det sker enkeltvis/på bestilling. Kommercielt salg udover dette er ikke tilladt.
Brug af DROPS billeder i forbindelse med markedsføring / salg er kun tilladt hvis der udelukkende er benyttet DROPS garn. Dette skal fremgå helt klart i tekst. Billedet må ikke beskæres eller ændres, logoen skal tydeligt fremgå. Betingelsen for tilladelse til brug af tøjmærke hvor DROPS DESIGN indgår, er at teksten skal være "A DROPS DESIGN made by ....." Der tages forbehold for at retten til brug når som helst kan trækkes tilbage, uanset årsag.