DROPS Baby / 11 / 15

DROPS Baby 11-15 by DROPS Design

DROPS Dopklänning med byxdräkt och hätta i "BabyAlpaca Silk" med spetsmönster.

Detta mönster har inget namn än. Föreslå gärna ett!

Modell: DROPS design

Storlek: 1/3 mån - 6/9 mån.
Motsv i cl: 50/56 - 62/68.

Garnåtgång: DROPS BabyAlpaca Silk från Garnstudio.

Dopklänning: 500-550 gr nr 1101, vit

Byxdräkt: 300-300 gr nr 1101, vit

Hätta: 50 - 50 gr nr 1101, vit

DROPS Rundst, Strumpst och St nr 2,5.

DROPS Virknål nr 2,5.

DROPS Pärlemorknapp nr 523:

Dopklänning: 5 st. Byxdräkt: 5 st.

Silkeband i önskad färg:

Dopklänning: 560 cm. Byxdräkt: 160 cm. Hätta: 80 cm. = Totalt 8 meter.

Kommentarer (52)

70% Alpacka, 30% Silke
från 57.00 kr /50g
DROPS BabyAlpaca Silk uni colour DROPS BabyAlpaca Silk uni colour 57.00 kr /50g
Garnet till detta mönstret kostar 969kr. Läs mer.
Stickfasthet: 25 m x 34 v på st 2,5 med slätst = 10 x 10 cm. Obs: När det stickas mönster blir det flera v i höjden på 10 cm. Kom ihåg att st.nr endast är rekommenderad!

Rätst (fram och tillbaka på st):

varv 1: Räta, varv 2: Räta.

Moss-st: varv 1: * 1 rm, 1 am *, upprepa från *-*. varv 2: rm över am och am över rm.

Upprepa varv 2 uppöver.

Veck: Sticka 1 v avigt från rätsidan, sedan stickas 4 v slätst. Nästa v stickas så här från avigan: * Hämta upp toppen av m från v under det v som blev stickat avigt, sätt öglan på höger st, sticka 1 am, drag öglan över den stickade m så att öglan maskas av *, upprepa från *-*. Sticka 2 v slätst mellan varje veck.

Avmtips-1 (gäller oket på klänningen):
Det avm på insidan av 2 rätst kantm. Det är 2 olika avm uppöver, 1 med hål och 1 utan. Alla avm görs från rätsidan!
1:a avm (= avm med hål):
Maska av så här efter 2 kantm: Lyft 1 m som om den skulle stickas rät, 2 rm tills, drag den lyfta m över, 1 omslag.
Maska av så här 3 m innan 2 kantm: 1 omslag, 3 rm tills.
2:a avm (= avm utan hål):
Maska av så här efter 2 kantm: Lyft 1 m som om den skulle stickas rät, 1 rm, drag den lyfta m över. Maska av så här innan 2 kantm: 2 rm tills.

Avmtips-2 (gäller byxan mitt fram):
Det avm på var sida om 2 m slätst.
Maska av så här före 2 m: Lyft 1 m som om den skulle stickas rät, 1 rm, drag den lyfta m över. Maska av så här efter 2 m: 2 rm tills.

Mönster: Se diagr - M.1 till M.7. Alla diagr visar mönstret sett från rätsidan!

Bladmönster:

1:a v: (= avigsidan): * 5 rm, 5 am *, upprepa från *-*, avsluta med 5 rm.

2:a v: (= rätsidan): 2 am, * 1 omslag, 1 rm, 1 omslag, 2 am, 5 rm, 2 am *, upprepa från *-* tills det återstår 3 m, avsluta v med 1 omslag, 1 rm, 1 omslag och 2 am.

3:e-5:e-8:e-9:e-11:e-13:e-16:e och 17:e v: Sticka rm över rm och am över am, omslagen stickas aviga.

4:e v: 2 am, * 1 rm, 1 omslag, 1 rm, 1 omslag, 1 rm, 2 am, lyft 1 m som om den skulle stickas rät, 1 rm, drag den lyfta m över, 1 rm, 2 rm tills, 2 am *, upprepa från *-* tills det återstår 5 m, avsluta v med 1 rm, 1 omslag, 1 rm, 1 omslag, 1 rm och 2 am.

6:e v: 2 am, * 2 rm, 1 omslag, 1 rm, 1 omslag, 2 rm, 2 am, lyft 1 m som om den skulle stickas rät, 2 rm tills, drag den lyfta m över, 2 am *, upprepa från *-* till det återstår 7 m, avsluta v med 2 rm, 1 omslag, 1 rm, 1 omslag, 2 rm och 2 am.

7:e v: 2 rm, * 7 am, 5 rm *, upprepa från *-* tills det återstår 9 m, avsluta v med 7 am och 2 rm.

10:e v: 2 am, lyft 1 m som om den skulle stickas rät, 1 rm, drag den lyfta m över, 3 rm, 2 rm tills, 2 am *, 1 omslag, 1 rm, 1 omslag, 2 am, lyft 1 m som om den skulle stickas rät, 1 rm, drag den lyfta m över, 3 rm, 2 rm tills, 2 am *, upprepa *-*.

12:e v: 2 am, lyft 1 m som om den skulle stickas rät, 1 rm, drag den lyfta m över, 1 rm, 2 rm tills, 2 am, * 1 rm, 1 omslag, 1 rm, 1 omslag, 1 rm, 2 am, lyft 1 m som om den skulle stickas rät, 1 rm, drag den lyfta m över, 1 rm, 2 rm tills, 2 am *, upprepa *-*.

14:e v: 2 am, lyft 1 m som om den skulle stickas rät, 2 rm tills, drag den lyfta m över, 2 am, * 2 rm, 1 omslag, 1 rm, 1 omslag, 2 rm, 2 am, lyft 1 m som om den skulle stickas rät, 2 rm tills, drag den lyfta m över, 2 am *, upprepa från *-*.

15:e v: 5 rm, * 7 am, 5 rm *, upprepa *-*.

18:e v: 5 am, * lyft 1 m som om den skulle stickas rät, 1 rm, drag den lyfta m över, 3 rm, 2 rm tills, 5 am *, upprepa *-*.

19:e v: Sticka rm över rm och am över am, i tillägg ökas det i de 5 räta m mellan varje blad så här (öka genom att hämta upp m från föregående v): 1 rm, öka 1 m, 3 rm, öka 1 m, 1 rm.

20:e v: Sticka am över alla m utom bladen, över dessa stickas det så här: lyft 1 m som om den skulle stickas rät, 1 rm, drag den lyfta m över, 1 rm, 2 rm tills.

21:a v: Bladens 3 m stickas aviga, de övriga m stickas räta och det ökas mellan varje blad så här: 1 rm, öka 1 m, 5 rm, öka 1 m.

22:a v: Sticka am över alla m, utom de 3 m över bladen som stickas så här: lyft 1 m som om den skulle stickas rät, 2 rm tills, drag den lyfta m över.

DOPKLÄNNING

Kjol: Kjolen stickas fram och tillbaka på rundst från mitt bak.

Lägg löst upp 378-412 m på rundst 2,5 med vit. Sticka M.1 (varv 1 = rätsidan), men 2 m i varje sida rätstickas ända till färdigt mått. Kontrollera stickfastheten! Sedan stickas 1 v slätst innan du stickar 2 veck - se förkl ovan.

Sedan stickas de 4 första v av M.2 medans det minskas 11-13 jämnt fördelat (slätst m som inte går upp i hålvarvet). 367-399 m. Sedan stickas de 9 följande v av M.2 så här: 2 m rätst, * 1 rapport med hålmönster, sedan 3 rapporter utan hålmönster (= 24 m slätst) *, upprepa från *-* till det återstår 13 m, dessa stickas så här: 1 rapport med hålmönster, 3 m slätst och 2 m rätst. (I fältet med 24 m slätst kan man brodera in namnen på de barn som använder klänningen.) Sticka sedan de 4 sista v av M.2 över alla m (slätst m som inte går upp i hålvarvet). Sedan stickas Bladmönster - se förkl ovan! Samtidigt på 1:a v minskas 18-20 m jämnt fördelat = 349-379 m. Efter Bladmönstret stickas M.2 (2 m i varje sida fortf i rätst) - samtidigt på 1:a v minskas 6-4 m jämnt fördelat = 343-375 m. Sedan stickas 1 v slätst samtidigt som det minskas 18-20 m jämnt fördelat = 325-355 m. Nu stickas 2 veck, sedan 1 v slätst samtidigt som det minskas 21-31 m jämnt fördelat = 304-324 m. Sedan stickas M.3 till arb mäter ca 63-72 cm - avpassa efter 1 hel rapport. Nästa v stickas från avigan så här: 2 m rätst, * 2 am tills *, upprepa från *-* över alla m och avsluta med 2 m rätst = 154-164 m. Sticka 2 v slätst (varv 1 = rätsidan) samtidigt på andra v minskas 18-14 m jämnt fördelat = 136-150 m. Sedan stickas 4 veck, och efter det 1 v slätst. Nästa v stickas så här (från avigan): 38-42 rm, 60-66 am, 38-42 rm. På nästa v avm 36-40 m i varje sida. Arb mäter nu ca 68-77 cm.

Ok: = 64-70 m. Läs hela avsnittet innan du stickar! Sticka slätst med M.5 över de 4 mittersta m - samtidigt avm för ärmhål i varje sida på vartannat v - se avmtips-1: Maska av 1 m 10 ggr - sticka 1:a och 2:a avm varannan gång. OBS: Efter alla avm fortsätts det att sticka hål på vart 4:e v (från rätsidan) längs ärmhålet så här: Efter 2 m rätst: Lyft 1 m som om den skulle stickas rät, 1 rm, drag den lyfta m över, 1 omslag. Före 2 m rätst: 1 omslag, 2 rm tills.

Halsringning: Samtidigt när arb mäter ca 4 cm från där oket startade (avpassa efter 3 eller 4 hål i M.5) maskas de 2 mittersta m av till hals - maska av från rätsidan med aviga m. Sätt m på vänster sida (när plagget tas på) på 1 tråd.

Höger sida: Maska av 1 m mot halsen på vartannat v 11-13 ggr - se avmtips-1 - sticka 1:a och 2:a avm varannan gång. Efter alla avm för ärmhål och hals är det 10-11 m kvar på varje axel (= 2 m rätst, 6-7 m slätst, 2 m rätst). OBS: Efter alla avm fortsätts det att sticka hål på vart 4:e v längs halskanten på samma sätt som längs ärmhålet. Sticka till arb mäter ca 28-32 cm från där oket startade, maska av.

Vänster sida: Sätt m på tråden tillbaka på st och sticka färdigt som höger sida.

Montering:

Knapphålsöglor: Virka längs vecken på höger sida bak med nål nr 2,5 så här: 9 fm, sedan virkas nästa varv så här: * 1 sm, 5 lm, hoppa över 1 fm, 1 sm i nästa m * , upprepa från *-* tills det är virkat 3 öglor.

Sy i 3 knappar längs vecken på vänster sida.

Sätt en markering på hängslet där det har riktig längd för barnets mått och virka 1 ögla på rätsidan mitt på varje hängsle vid märket - 1 ögla = 1 sm, 5 lm och 1 sm i samma m. Den extra längden på hängslet får hänga inne i kjolen. Sy fast 1 knapp på rätsidan överst längs kanten 3-4 cm in på varje sida från mitt bak. Hängslena knäpps på dessa knappar.

Silkeband: Klipp 3 st 170 cm långa band och trä 1 i vardera av de 3 översta hålvarven från M.2 (dvs att det blir 1 under Bladmönstret och 2 över), sy fast ändarna med sytråd inne i klänningen.

Klipp 1 st 50 cm långt band och trä det genom hålvarvet på varje sida om halskanten och vidare längs stropparna.

BYXDRÄKT

Varje ben stickas för sig, sedan sätts benen ihop och resten av kroppen stickas, ärmarna stickas till slut.

Vänster ben: Lägg upp 32-40 m på strumpst 2,5 med vit. Sticka moss-st i 5-6 cm. Sedan stickas 1 v slätst samtidigt som det ökas 8 m jämnt fördelat = 40-48 m. Nästa v stickas så här: * 2 rm tills, 1 omslag *, upprepa från *-*, sedan stickas 1 v slätst samtidigt som det ökas 8 m jämnt fördelat = 48-56 m. Sticka M.2. Fortsätt sedan med slätst, samtidigt på 1:a v ökas det 12 m jämnt fördelat = 60-68 m. Kontrollera stickfastheten! Sätt 1 märktråd vid varvets start = insidan av benet. Samtidigt när arb mäter 11-12 cm ökas 1 m på var sida om märktråden på vart 4:e v totalt 6 ggr = 72-80 m. När arb mäter 18-21 cm delas arb på insidan av benet, dvs vid märktråden. (Detta för att det skall bli enklare att sätta ihop benen på rundst efteråt). Nu stickas det färdigt fram och tillbaka på st. Öka 1 m i varje sida till söm = 74-82 m. När arb mäter 20-23 cm avm 5 m i varje sida = 64-72 m. Lägg arb åt sidan.

Höger ben: Stickas som vänster.

Fram- och bakst: Sätt höger och vänster ben på samma rundst = 128-144 m. Sätt 1 märktråd i övergångarna mellan byxbenen mitt fram och mitt bak. Sticka 3 v slätst. Sedan ökas det 1 m på varje sida av de 2 m mitt bak på vartannat v 8 ggr. Samtidigt avm 1 m på varje sida om de 2 m mitt fram - se avmtips-2- på vartannat v 8 ggr = 128-144 m. När arb mäter 30-40 cm avm 8 m mitt bak (= öppning för att ta plagget av och på), och arb stickas färdigt fram och tillbaka på st = 120-136 m. När arb mäter 39-48 cm stickas M.6 - varv 1 = avigs (1 kantm i var sida mot mitt bak stickas inte in i mönstret), samtidigt på sista v stickas de 2 mittersta m ihop = 119-135 m. Sedan stickas nästa v så här: 1 kantm, M.7A (= 9 m), M.7B över 96-112 m, M.7C (= 12 m) och 1 kantm. Samtidigt när arb mäter 45-54 cm stickas nästa v så här från rätsidan: 25-29 m (= vänster bakst), avm 6 m för ärmhål, 57-65 m (= framst), avm 6 m för ärmhål, 25-29 m (= höger bakst). Varje del stickas färdig för sig

Höger bakst: = 25-29 m. Sticka vidare med M.7 samtidigt som det avm för ärmhål i sidan på vartannat v: 2 m 1-1 gång och 1 m 3-4 ggr = 20-23 m. OBS: Sticka slätst över de m där mönstret inte går upp mot ärmhålet. När arb mäter 53-63 cm avm 5-6 m mot mitt bak till hals. Fortsätt avm 1 m mot halsen på vartannat v 2 ggr = 13-15 m kvar på axeln. Maska av när arb mäter 55-65 cm.

Vänster bakst: Stickas som höger.

Framst: = 57-65 m. Sticka vidare med M.7 samtidigt som det avm för ärmhål i varje sida som på bakst = 47-53 m. När arb mäter 51-60 cm maskas de mittersta 11-13 m av till hals. Fortsätt avm mot halsen på vartannat v: 2 m 1 gång och 1 m 3 ggr = 13-15 m kvar på varje axel. Maska av när arb mäter ca 55-65 cm - avpassa mot bakst.

Ärm: Lägg löst upp 68-68 m på strumpst 2,5 med vit. Sticka M.4 - samtidigt på sista v minskas 28-20 m jämnt fördelat = 40-48 m. Sticka M.2, sedan stickas M.7B till färdigt mått. Samtidigt när arb mäter 8 cm ökas 2 m mitt under ärmen på vart 6:e-9:e v 5-4 ggr = 50-56 m - de ökade m slätstickas. När arb mäter 17-19 cm avm 6 m mitt under ärmen och det stickas färdigt fram och tillbaka på st. Nu avm för ärmkullen i varje sida på vartannat v: 2 m 2-3 ggr, 1 m 5-3 ggr, sedan avm 2 m i varje sida till arb mäter 23-25 cm. Maska av.

Montering: Sy axelsömmarna.

Vänster kant: Plocka upp ca 60-65 m längs vänster bakst på rundst 2,5 med vit. Sticka fram och tillbaka på st så här: 1 v räta från avigan, sedan moss-st i 2,5 cm, maska av. Höger kant: Plocka upp längs höger bakst och sticka som vänster kant, men efter 1 cm avm för 5 knapphål jämnt fördelat: 1 knapphål = avm 2 m och lägg upp 2 nya över de avm m på nästa v. Lägg höger kant över vänster och sy fast fint nederst i sprundet.

Spetskrage: Plocka upp från avigan ca 55-65 m runt halsen (det plockas inte upp m över kanterna bak) på st 2,5 med vit. Sticka 4 v rätst, sedan stickas 1 v slätst samtidigt som det ökas till 123 m jämnt fördelat. Sedan stickas M.4 - starta på 3:e v i diagr - med 2 rätst m i varje sida mot mitt bak. Efter M.4 maskas det av. Virka runt kragen med nål nr 2,5 så här: 1 sm i 1:a m, * 4 lm, hoppa över 2 m, 1 sm i nästa m *, upprepa från *-*.

Sy i ärmarna. Sy grensömmen och sömmen mitt under foten. Sy i knapparna på kanten. Klipp 2 st 20 cm långa silkeband och trä 1 i översta hålvarvet på varje ärm. Klipp 2 st 60 cm långa silkeband och trä 1 i nedersta hålvarvet på varje ben.

HÄTTA

Passar huvudmått: ca 40/42 - 44/46 cm.

Hätta: Lägg löst upp 87-104 m (inkl 1 kantm i varje sida) på st 2,5 med vit. Sticka M.1 till arb mäter 10-12 cm, men 1 kantm i varje sida rätstickas. Nu stickas 1 veck - se förkl ovan - samtidigt på 1:a v i vecket minskas 1 m i den största stl = 87-103 m. Sedan avm 28-36 m i varje sida = 31 m kvar på st (= mittstycket bak på hättan). Härifrån mäts arb vidare! Sticka så här: 1 kantm, M.7A (= 9 m), M.7B (= 8 m), M.7C (= 12 m) och 1 kantm. Maska av när mittstycket bak mäter 11-14 cm. Sy mittstycket mot sidstyckena. Plocka upp längs nederkant på mössan ca 86-98 m (delbart med 4+2, för att få ett jämnt antal hål att trä silkebandet i) på st 2,5 med vit och sticka M.6 med 1 rätst kantm i varje sida. Maska av med aviga m (sett från rätsidan). Trä 1 st ca 80 cm långt silkeband genom hålvarvet.

Detta mönster har uppdaterats. .

Uppdaterad online: 29.08.2016
DOPKLÄNNING

Kjol:... Sedan stickas 1 v slätst innan du stickar 2 veck - se förkl ovan. Sedan stickas de 4 första v av M.2 medans det minskas 11-13 jämnt fördelat (slätst m som inte går upp i hålvarvet). 367-399 m. Sedan stickas de 9 följande v av M.2 så här: 2 m rätst...

= Lyft 1 m som om den skulle stickas rät, 1 rm, drag den lyfta m över
= Lyft 1 m som om den skulle stickas avig, 2 am tills, drag den lyfta m över
= Lyft 1 m som om den skulle stickas rät, 2 rm tills, drag den lyfta m över.

Kommentarer (52)

Skriv din kommentar här!

Heidi Daguyt 23.04.2018 - 22:50:

Hallo, na de eerste naald averecht bij het naaldplooitje moeten er vier naalden tricotsteek gebreid worden. Moeten die vier naalden beginnen met een naald averecht of recht? Groetjes

DROPS Design 31.05.2018 kl. 17:13:

Dag Heide, Tricosteek brei je met recht op de goede kant en averecht op de verkeerde kant. Het is dus maar net aan welke kant je begint. In dit geval begin je aan de verkeerde kant, dus brei je de eerste naald averecht.

Heidi Daguyt 23.04.2018 - 21:08:

Beste, is er een video waarin het naaldplooitje wordt uitgelegd ? groetjes

DROPS Design 31.05.2018 kl. 17:11:

Dag Heidi, De video staat er wel bij, alleen heeft het een andere naam (sierzoompje) Hier is de link naar de video. Veel succes!

Mai-Britt Ekeland Huynh 05.02.2018 - 15:13:

Hei igjen. jeg har kommet til bryst stykket på kjolen. der en skal felle av 1 m 10 ganger og felletips 1.og 2.. men når jeg da feller så blir det 2 m mindre på hver felling altså -4 m pr omg. og når stroppene skal lages står det at en skal fortsette med hullerad hver 4. omg. men da ender jeg opp med ingen masker på pinnen leenge før det er 32 cm fra livet/skjørtet. kan noen forklare bedre???

DROPS Design 26.02.2018 kl. 12:49:

Hei Mai-Britt. Det felles kun 1 maske i hver side når det felles til ermehull (og hals), dvs at det felles 1 maske i hver side på hver pinne fra retten, men på annenhver pinne fra retten lages det 1 hull i hver side til hullrad. Hullet lages ved å lage 1 kast om pinnen som forklart i oppskriften (kastet teller som 1 maske) og for at maskeantallet skal bli riktig når det strikkes hull må det derfor felles 1 maske mer i hver side. Etter fellingen til ermehull og hals fortsetter hullraden på hver 4.pinne, men maskeantallet vil nå være konstant fordi det felles 1 maske samtidig som det økes 1 maske ved å lage 1 kast om pinnen til hull. God fornøyelse!

Heidi Daguyt 31.01.2018 - 14:59:

Beste, ik heb nogal moeite met het lezen van het telpatroon. Moet ik van bovenaan beginnen te lezen

DROPS Design 31.01.2018 kl. 16:19:

Hallo Heidi, De telpatronen beginnen onderaan aan de rechterkant. De eerste naald in het telpatroon lees je van rechts naar links (In het patroon staat evt. aangegeven hoeveel herhalingen per telpatroon je moet maken over 1 naald.), dan keer je het werk (bij heen en weer breien) en lees je het patroon vervolgens terug van links naar rechts. Zo werk je het telpatroon af naar boven toe.

Heidi Daguyt 24.01.2018 - 19:53:

Beste, bij het patroon van het doopjurken staat dat M1 moet gebreid worden tot de vereiste afmeting. Hoeveel naalden moet ik dan breien in ribbelsteek? En moet de kantsteek dan averecht gebreid worden? Groetjes Heidi

DROPS Design 28.01.2018 kl. 19:45:

Hoi Heide, De kantsteken brei je de hele tijd in ribbelsteek en omdat je heen en weer breit, brei je ze dus steeds recht. Nadat je M.1 hebt gebreid tot de gewenste lengte ga je verder met de beschrijving, dus brei je 1 naald tricosteek en daarna de eerste 4 naalden van M.2 (Dit zijn de ribbels onderaan het lijf)

Mai-Britt 12.04.2017 - 23:03:

Jeg strikker buksepresse nå. Men kommer til slutten der en skal felle 5 m i hver side. Da blir det jo en bit uten masker. Kan det forklares bedre hvordan disse maskene skal felles?

DROPS Design 26.04.2017 kl. 13:28:

Hei Mai-Britt Dette partiet vil bli sydd sammen når du kommer til monteringen lengre ned på oppskriften, skrittsømmen. Hvordan du feller kommer an på hvor du er når du oppnår ditt mål (20-23 cm). Fra retten: Fell 5 masker, strikk raden ut, snu og fell 5 masker fra vrangen. Legg arb til side. Fra vrangen: Fell 5 masker, strikk raden ut, snu og fell 5 masker fra retten. Legg arb til side. God Fornøyelse!

Eva Gabrielsson 26.12.2016 - 11:48:

Hej. Jag stickade klänningen för ca 2 år sedan och mönstret stämde mycket bra. Nu har den åter igen kommit fram för nytt dop. Jag slås åter igen av hur fantastiskt vacker den är. Och blev också påmind om hur många timmar jag lade ner på den när jag stickade den, hur koncentrerad man fick vara. Ångrar inte en sekund all den tid den tog.

Charlotte Ekelund 04.10.2016 - 16:48:

Jeg er i gang med babydrops 11-15 men der står ikke hvor mange pinde bladmønster man skal strikke. På billedet ser det ud til mere en de 22 pinde mønsteret fylder i opskriften. jeg savner et mere tydeligt billede af kjolen hvor man kan rækkefølgen på mønstret da jeg ikke synes billedet og mit arbejde helt ligner hinanden. M:V:H Charlotte Ekelund

DROPS Design 05.10.2016 kl. 12:35:

Hej Charlotte. Vi har desvaerre ikke flere billeder end hvad der staar her. Du strikker 1 gentagelse af bladmönstret (22 p) med M.2 paa hver side. Saa vidt jeg kan se er der ogsaa kun et blad paa billedet :)

Vanja Johannessen 11.07.2016 - 11:29:

Hei igjen! Jeg lurer fremdeles på hva det betyr "avstem etter en hel rapport"..

DROPS Design 11.07.2016 kl. 13:40:

Hej Vanja. Du skal afstemme efter du har afsluttet en hel rapport af et mönster = at diagrammet/mönstret er strikket faerdig i höjden.

Vanja Johannessen 06.07.2016 - 22:29:

Hva betyr "avstem etter en hel rapport"?

Kommentér oppskrift DROPS Baby 11-15