DROPS / 108 / 3

Le Fleur by DROPS Design

DROPS pitsineulebaskeri ”Alpaca”-langasta.

Koko: Yksi koko
Langanmenekki: Garnstudion DROPS Alpaca:
100 g nro 3720, keskiroosa

DROPS Sukkapuikot ja Pyöröpuikko nro 3,5 (40 cm).
DROPS Pyöröpuikko nro 3 (40 cm).
Neuletiheys: 23 s x 32 krs sileää neuletta puikolla nro 3,5 = 10 x 10 cm.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

kuvio/tekniikka: pitsineule, muoto: pussipipo, ohjetyyppi: hatut,

Mallineule: Katso ruutupiirros M.1. Piirroksen mallikerran leveys alimpana = 12 s. Silmukat lisätään 22 silmukaksi ja nämä kavennetaan myöhemmin 6 silmukaksi. HUOM: Piirroksen 21. krs aloitetaan 1 s aiemmin kuin aiemmat kerrokset (eli piirroksen ensimmäinen s neulotaan jo edellisen krs:n viimeisen s:n kohdalla).

Baskeri: Baskeri neulotaan suljettuna neuleena lyhyellä pyöröpuikolla. Luo pyöröpuikolle nro 3 Alpaca-langalla 120 s. Neulo 2 cm sileää neuletta ja neulo sitten seuraava krs näin: *2 s oikein yhteen, 1 langankierto*, toista *-* koko krs:n ajan (= taitekrs). Neulo 2 cm sileää neuletta. Vaihda pyöröpuikkoon nro 3,5 ja jatka neulomalla M.1:n mukaisesti (työhön mahtuu 10 mallikertaa). Tarkista neuletiheys! Kun olet neulonut M.1:n loppuun, puikolla on 60 s. Seuraavalla krs:lla kaikki s:t neulotaan pareittain yhteen. Neulo 1 krs sileää neuletta ja sitten uudestaan kaikki s:t pareittain yhteen = 15 s.
Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi, kiristä ja päättele langanpää.
Taita myssyn alareuna kaksinkerroin nurjalle puolelle ja kiinnitä pienin pistoin.
Baskerin korkeus on n. 22 cm.

Piirros

= oikea s
= 1 langankierto 2 s:n väliin
= 2 s oikein yhteen, 1 langankierto
= 1 langankierto, nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli
= 2 s oikein yhteen
= nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli
= 1 langankierto, nosta 1 s oikein neulomatta, 2 s oikein yhteen, vedä nostettu s kavennuksen yli, 1 langankierto

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 108-3 alkuperäisohjeeseen.