• Free Pattern
Ändra språk:

BabyDROPS 11-29 by DROPS Design

VIRKAD DROPS FILT

Add to favorites
BabyDROPS 11-29

Storlek: ca 45 x 65 cm.
Garnåtgång: DROPS Safran från Garnstudio
100 gr nr 18, natur.
50 gr nr 01, ljus rosa.
50 gr nr 05, ljus blålila.
50 gr nr 21, beige.

DROPS Virknål nr 3

(Gå vidare till mönster...)

Här finns instruktionsvideor som kan hjälpa dig!

Dubbelstolpe (dst)
Fastmaska (fm)
Luftmaskering
Picot 2 (mindre)
Smygmaska (sm)
Virka: Luftmaska (lm)

Hittar du inte en passande video? Se alla våra videor här!.

  • Sverige
Garnsort
Deals från
  • DROPS ♥ You #6 (50g)
    11.00 SEK
    10.00 SEK
  • DROPS SAFRAN UNI COLOUR (50g)
    19.00 SEK
    14.00 SEK

Tips & Hjälp

Lär dig något nytt varje dag!

Vet du inte hur du ska komma igång med detta mönster? Under fliken "Videor" längst upp på sidan hittar du en lista över instruktionsvideor som kan hjälpa dig – de finns på alla våra mönster!
Det är inte allt - vår "Tips & Hjälp" avdelning är fylld av tips och bra idéer till hur du kan komma igång med alla våra mönster – eller med din egen design!

Gå in på DROPS Video Bibliotek och hitta hundratals instruktionsvideor och titta gärna närmre på våra garner, eller besök delen med Lektioner för att få steg för steg vägledning! "Tips & Hjälp" är också full av mönster-inspiration, modeller av DROPS fans och så mycket mer! Se här!
Virkfasthet: 1 cirkel = ca 7,5 cm i diam (inkl picoterna).

Tips: När trådarna fästs är det bäst att lämna den yttersta tråden på cirkeln, den kan användas när cirklarna skall sys ihop till en filt.

Färgerna på cirklarna:
Det virkas 6 olika färg-kombinationer: A till F.
A: varv 1: ljus blålila. varv 2: natur.
varv 3 + varv 4: beige.
B: varv 1: ljus rosa. varv 2: natur.
varv 3 + varv 4: beige.
C: varv 1: ljus blålila. varv 2: natur.
varv 3 + varv 4: ljus rosa.
D: varv 1: beige. varv 2: natur.
varv 3 + varv 4: ljus rosa.
E: varv 1: ljus rosa. varv 2: natur.
varv 3 + varv 4: ljus blålila.
F: varv 1: beige. varv 2: natur.
varv 3 + varv 4: ljus blålila.

Cirkel: Cirklarna virkas i olika färger - se förkl ovan.
Virka 6 lm med samma färg som färgen i varv 1 och virka ihop dessa till en ring med 1 sm.
varv 1: 5 lm, * 1 dbl.st om ringen, 1 lm *, upprepa från *-* totalt 11 ggr, avsluta med 1 sm i 4:e lm i början på v.
varv 2: 4 lm, 2 dbl.st om lm-bågen,
* 1 lm, 3 dbl.st om nästa lm-båge * upprepa från *-* totalt 11 ggr, avsluta med 1 lm, 1 sm i 4:e lm i början på v.
varv 3: * 1 fm mellan varje dbl.st, 2 fm om lm *, upprepa från *-* totalt 12 ggr, avsluta med 1 sm i 1:a fm i början på v.
varv 4: * 1 fm i varje av de 3 följande fm, 1 picot (3 lm, 1 fm i den 1:a av de 3 lm), 1 fm i nästa m *, upprepa från *-* totalt 12 ggr, avsluta med 1 sm i 1:a fm i början på v.
Klipp tråden.

Filt: Det virkas: 9 cirklar av Färg A och B, och 8 cirklar av Färg C, D, E och F = 50 cirklar.
Lägg cirklarna i rader; 5 rader á 6 st och 4 rader á 5 st. Färgerna placeras slumpvis. Sy ihop cirklarna i varje rad med 2 picot-toppar mot varann – se Tips! Lägg raderna brevid varann så att ½ cirkel förskjuts för varje rad - se teckning 1. Börja och sluta filten med 1 rad med 6 cirklar. Sy ihop raderna i picot-topparna.

Diagram


© 1982-2016 DROPS Design A/S Alla rättigheter är reserverade. Detta dokument med sina underdokument har copyright. Denna mönsterdatabas är till dig som har stickning och virkning som hobby samt för dig som driver garnbutik. Oavsett om du handlar med oss / köper vårt garn, så står DROPS mönsterdatabas fritt till ditt förfogande. Som butik kan du fritt använda DROPS mönsterdatabas till att främja försäljningen av ditt garnsortiment. Skriv ut varje mönster du önskar, tag så många kopior du vill. Det enda vi kräver är att det inte görs några ändringar/tillägg på originaldokumentet som skrivs ut... och att mönstret enligt DROPS filosofin ges ut gratis till kund.
Försäljning av plagg/produkter baserade på DROPS design är tillåtet så länge det sker enskilt/på beställning, kommersiell försäljning utöver detta är inte tillåtet. Det skall tydligt framgå att plagget är tillverkat med utgångspunkt i design från DROPS DESIGN. Användning av DROPS bilder i samband med marknadsföring är tillåtet om det uteslutande är använt DROPS garn. Bilden får inte beskäras eller ändras, DROPS logotypen måste framkomma tydligt. Villkoret för att få använda tygetikett där DROPS DESIGN ingår, är att texten skall vara "A DROPS DESIGN made by…"
Det tas förbehåll för att rätten till användning när som helst kan återtas, oavsett orsak.