• Free Pattern
Ändra språk:

DROPS 99-24 by DROPS Design

Virkad DROPS väska i ”Bomull-Lin”.

Add to favorites
DROPS 99-24

Storlek: 30 cm bred x 35 cm hög
Garnåtgång: DROPS Bomull-Lin från Garnstudio
300 gr nr 01, vit

DROPS Virknål nr 4 – eller det nål.nr du måste ha för att få 3 rapporter i bredden och 2½ rapport på höjden på 10 x 10 cm.

(Gå vidare till mönster...)

Här finns instruktionsvideor som kan hjälpa dig!

Fastmaska (fm)
Smygmaska (sm)
Stolpe (st)
Virka: Luftmaska (lm)

Hittar du inte en passande video? Se alla våra videor här!.

  • Sverige
Garnsort
Deals från
  • DROPS BOMULL-LIN UNI COLOUR (50g)
    30.00 SEK
    20.00 SEK

Tips & Hjälp

Lär dig något nytt varje dag!

Vet du inte hur du ska komma igång med detta mönster? Under fliken "Videor" längst upp på sidan hittar du en lista över instruktionsvideor som kan hjälpa dig – de finns på alla våra mönster!
Det är inte allt - vår "Tips & Hjälp" avdelning är fylld av tips och bra idéer till hur du kan komma igång med alla våra mönster – eller med din egen design!

Gå in på DROPS Video Bibliotek och hitta hundratals instruktionsvideor och titta gärna närmre på våra garner, eller besök delen med Lektioner för att få steg för steg vägledning! "Tips & Hjälp" är också full av mönster-inspiration, modeller av DROPS fans och så mycket mer! Se här!
Mönster: Se diagram M.1.

Virkinfo: 1 rapport = 8 lm. Om väskan önskas bredare virkas det 8 extra lm för varje extra rapport.
Första st på varje v med st ersätts av 3 lm. Man kan välja att virka en kant runt axelremmen så här: *virka 6 st i en och samma m på remmen, hoppa över 2 cm,
1 fm, hoppa över 2 cm*, upprepa *-*.

Väska: Väskan virkas i 2 delar, fram- och baksida.

Framsida: Virka 58 lm (inkl 1 lm till att vända med) med nål 4 och Bomull-Lin - läs virkinfo ovan! Virka 1 fm i 2:a lm, *hoppa över 3 lm, 7 st i nästa lm, hoppa över 3 lm, 1 fm i nästa lm*, upprepa *-* totalt 7 ggr. Fortsätt att virka efter M.1. Klipp och fäst tråden när arb mäter ca 33 cm på höjden - avpassa efter en hel rapport. Virka 3 v med st - kom ihåg virkinfo- längs nederkanten och de två sidorna. I hörnen virkas det så här: 1 st, 3 lm, 1 st.

Baksidan: Virka som framsidan.

Axelrem: Virka 12 lm (inkl 3 lm att vända med) – läs virkinfo! Virka 1 st i varje lm, och sedan 1 st i varje st = 10 st. Virka st tills remmen mäter ca 80 cm. Klipp och fäst tråden.

Montering: Sy ihop väskan i nederkant och i sidorna. Sy fast axelremmen mot st-partierna överst i varje sida.

Diagram

lm
fm
fm om lm-bågen från föregående varv och om 4:e st från st-gruppen - Se Fig 1. 2 varv nedanför.
sm
st
st-grupp: virka 7 st om samma lm
detta v är förklarat i beskrivningen, börja på 2:a v.

© 1982-2016 DROPS Design A/S Alla rättigheter är reserverade. Detta dokument med sina underdokument har copyright. Denna mönsterdatabas är till dig som har stickning och virkning som hobby samt för dig som driver garnbutik. Oavsett om du handlar med oss / köper vårt garn, så står DROPS mönsterdatabas fritt till ditt förfogande. Som butik kan du fritt använda DROPS mönsterdatabas till att främja försäljningen av ditt garnsortiment. Skriv ut varje mönster du önskar, tag så många kopior du vill. Det enda vi kräver är att det inte görs några ändringar/tillägg på originaldokumentet som skrivs ut... och att mönstret enligt DROPS filosofin ges ut gratis till kund.
Försäljning av plagg/produkter baserade på DROPS design är tillåtet så länge det sker enskilt/på beställning, kommersiell försäljning utöver detta är inte tillåtet. Det skall tydligt framgå att plagget är tillverkat med utgångspunkt i design från DROPS DESIGN. Användning av DROPS bilder i samband med marknadsföring är tillåtet om det uteslutande är använt DROPS garn. Bilden får inte beskäras eller ändras, DROPS logotypen måste framkomma tydligt. Villkoret för att få använda tygetikett där DROPS DESIGN ingår, är att texten skall vara "A DROPS DESIGN made by…"
Det tas förbehåll för att rätten till användning när som helst kan återtas, oavsett orsak.