• Free Pattern
Ändra språk:

DROPS 98-53 by DROPS Design

Tovat DROPS mobilfodral i ”Alpaca” med virkad blomma

Add to favorites
DROPS 98-53

Garnåtgång: DROPS Alpaca från Garnstudio
50 gr nr 8105, isblå
en rest nr 6205, ljusblå (till blomman)

DROPS St nr 2,5 - eller det st.nr du
måste ha för att få 26 m x 34 v i slätst på
10 x 10 cm.
DROPS Virknål nr 5 (till blomman)
Tillbehör: 1 liten säkerhetsnål (till blomman)

(Gå vidare till mönster...)

  • Sverige
    38.00 SEK
    22.00 SEK
  • DROPS ALPACA MIX (50g)
    38.00 SEK
    22.00 SEK

Tips & Hjälp

Lär dig något nytt varje dag!

Vet du inte hur du ska komma igång med detta mönster? Under fliken "Videor" längst upp på sidan hittar du en lista över instruktionsvideor som kan hjälpa dig – de finns på alla våra mönster!
Det är inte allt - vår "Tips & Hjälp" avdelning är fylld av tips och bra idéer till hur du kan komma igång med alla våra mönster – eller med din egen design!

Gå in på DROPS Video Bibliotek och hitta hundratals instruktionsvideor och titta gärna närmre på våra garner, eller besök delen med Lektioner för att få steg för steg vägledning! "Tips & Hjälp" är också full av mönster-inspiration, modeller av DROPS fans och så mycket mer! Se här!
Rätst (fram och tillbaka på st):
Sticka räta m på varje varv.

Mobilfodral: Mät mobilen. För varje cm mobilen är bred läggs det upp 7 m. För varje cm mobilen är hög stickas det 6 v i rätst. Lägg upp m på st 2,5 med 2 trådar Alpaca. Sticka rätst till uträknat mått och maska av.
Sy ihop fodralet i sidan och nertill.

Tovning: Lägg fodralet i tvättmaskinen med ett tvättmedel utan enzymer och optiska blekmedel. Ställ in maskinen på 40 gradig tvätt med vanlig centrifug, utan förtvätt.
När programmet är färdigt formas fodralet
till riktigt mått medan den fortfarande är blöt. Senare tvättas fodralet som ett ullplagg.

Virkad blomma: Virka med nål 5 och 2 trådar Alpaca så här: Virka 3 lm och slut dem till 1 ring med 1 sm i 1:a lm.
varv 1: * 1 fm om ringen, 3 lm ,* upprepa *-* totalt 3 ggr och avsluta med 1 sm i första fm i början på v = 3 lm-bågar.
varv 2: Virka i varje lm-båge: 1 sm, 5 st, 1 sm = 3 blad. Vänd arb - blomman virkas färdig från baksidan.
varv 3: 1 fm om 1:a fm från varv 1, * 3 lm, 1 fm mellan 2:a och 3:e st i bladet, 3 lm, 1 fm om nästa fm *, upprepa v ut och avsluta med 1 sm i första fm= 6 lm-bågar.
varv 4: Virka i varje lm-båge: 1 sm, 4 st och 1 sm = 6 blad.
Sy fast en liten säkerhetsnål på blommans baksida och fäst den på mobilfodralet.
© 1982-2016 DROPS Design A/S Alla rättigheter är reserverade. Detta dokument med sina underdokument har copyright. Denna mönsterdatabas är till dig som har stickning och virkning som hobby samt för dig som driver garnbutik. Oavsett om du handlar med oss / köper vårt garn, så står DROPS mönsterdatabas fritt till ditt förfogande. Som butik kan du fritt använda DROPS mönsterdatabas till att främja försäljningen av ditt garnsortiment. Skriv ut varje mönster du önskar, tag så många kopior du vill. Det enda vi kräver är att det inte görs några ändringar/tillägg på originaldokumentet som skrivs ut... och att mönstret enligt DROPS filosofin ges ut gratis till kund.
Försäljning av plagg/produkter baserade på DROPS design är tillåtet så länge det sker enskilt/på beställning, kommersiell försäljning utöver detta är inte tillåtet. Det skall tydligt framgå att plagget är tillverkat med utgångspunkt i design från DROPS DESIGN. Användning av DROPS bilder i samband med marknadsföring är tillåtet om det uteslutande är använt DROPS garn. Bilden får inte beskäras eller ändras, DROPS logotypen måste framkomma tydligt. Villkoret för att få använda tygetikett där DROPS DESIGN ingår, är att texten skall vara "A DROPS DESIGN made by…"
Det tas förbehåll för att rätten till användning när som helst kan återtas, oavsett orsak.