• Free Pattern
Skift sprog:

DROPS 86-28 by DROPS Design

DROPS vanter uden fingre i "Karisma"

  • DROPS KARISMA UNI COLOUR (50g)
    DROPS Super Sale / 35% OFF!
    22.00 DKK
    14.00 DKK
    n/a
  • DROPS KARISMA MIX (50g)
    DROPS Super Sale / 35% OFF!
    22.00 DKK
    14.00 DKK
    n/a

Tips & Hjælp

Lær noget nyt hver dag!

Er du ikke helt sikker på hvordan du kommer i gang med denne opskrift? Under "Video" knappen øverst i opskriften, finder du en liste med tydelige instruktions-videoer, som viser hvordan man gør. Det skal være let for dig at komme i gang - og ALLE vore opskrifter har dem!

Det er ikke alt - hele sektionen med "Tips & Hjælp" er fuld af tips og gode ideer til hvordan du kan komme i gang med alle vore opskrifter - eller med din egen design!

Gå ind på DROPS Video Bibliotek og find hundredevis af instruktions-videoer og kig gerne nærmere på vore garner; eller besøg sektionen med Lektioner for at få skridt for skridt vejledning! "Tips & Hjælp" er også fuld af mønster-inspiration, modeller af DROPS-fans og meget meget mere! Se her!
Strikkefasthed: P.nr er vejledende! 23 m x 32 omg på p 3 og glatstrik = 10 x 10cm

Lang Retstriksbort: (3 omg): 1.omg: Ret, 2.omg: Vrang, 3.omg: Ret.

Rib: * 3 vr, 2 r *, gentag fra *-*.

Vante: Slå 55 m op på strømpep 3 med Karisma og strik 1 lang retstriksbort (se forkl over). Derefter strikkes der Rib - se forkl over. Når arb måler 4 cm strikkes der 1 lang retstriksbort. Derefter fortsættes ribben. Husk på strikkefastheden. Samtidig når arb måler 6 cm tages der ud til tommelfinger på hver side af den 2. m på omg (= 1 m vr), tag ud på hver 2.omg ialt 6 gange = 13 tommelf-m - de nye m strikkes vrang. Når arb måler 11 cm sættes disse 13 m på 1 sikkerhedsnål. Videre slåes der 1 ny m op over sikkerhedsnålen = 55 m, fortsæt ribben som før. Når arb måler 14 cm strikkes 1 lang retstrikbort før der strikkes videre med Rib over alle m – sørg for at Ribben stemmer over hinanden. Når arb måler 17 cm lukkes der af med r over r og vr over vr.

Tommelf: Sæt de 13 m fra sikkerhedsnålen på p og saml 7 m op bag disse m = 20 m. Fordel m på 3 strømpep og strik Rib i ca 2 cm, luk af med r over r og vr over vr. Strik yderligere en vante.

© 1982-2016 DROPS Design A/S Alle rettigheder er reserverede. Dette dokument med sine underdokumenter har copyright. Denne mønsterdatabase er til for dig som har strik som hobby, og for dig som driver garnforretning. Uanset om du handler med os / køber vores garn, så står DROPS mønsterdatabase til fri disposition. Som forretning kan du frit benytte DROPS mønsterdatabase til at fremme salget af dit garn. Skriv ud direkte efterhånden som du får brug for en opskrift, eller skriv så mange kopier ud du vil. Det eneste som vi forlanger, er at der ikke foretages nogle ændringer / tilføjelser på originaldokumentet som skrives ud... og at opskrifterne i henhold til DROPS filosofi deles ud gratis til kunden.
Salg af modeller baseret på DROPS DESIGN er tilladt så længe det sker enkeltvis/på bestilling. Kommercielt salg udover dette er ikke tilladt.
Brug af DROPS billeder i forbindelse med markedsføring / salg er kun tilladt hvis der udelukkende er benyttet DROPS garn. Dette skal fremgå helt klart i tekst. Billedet må ikke beskæres eller ændres, logoen skal tydeligt fremgå. Betingelsen for tilladelse til brug af tøjmærke hvor DROPS DESIGN indgår, er at teksten skal være "A DROPS DESIGN made by ....." Der tages forbehold for at retten til brug når som helst kan trækkes tilbage, uanset årsag.