• Free Pattern
Muuta kieli:

DROPS 42-10 by DROPS Design

Kuviollinen DROPS liivi ”Bomull-lin” -langasta.

DROPS 42-10

DROPS 42-10
DROPS design: Malli nro L-012
-------------------------------------------------------

Koko: S (M - L)
Langanmenekki: Garnstudion DROPS Bomull-lin:
250 (300-300) g nro 6, musta
200 (200-200) g nro 2, luonnonvalkoinen

DROPS PYÖRÖPUIKOT JA SUKKAPUIKOT NRO 3,5 ja 4 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 20 s x 26 krs sileää neuletta puikoilla nro 4 = 10 x 10 cm.

DROPS NAPPI: 5 kpl.

(Siirry ohjeeseen)

  • Suomi
Lankatyyppi
Deals alkaen
  • DROPS BOMULL-LIN UNI COLOUR (50g)
    2.85 EUR
    n/a

Vinkkejä & Apua

Opi jotain uutta joka päivä!

Etkö ole varma miten tietty malli neulotaan? Ohjeen yläosan ”Video”-napista löydät selkeät ohjeet mallin eri vaiheisiin. Neulomisen kuuluu olla helppoa - ja kaikille ohjeillemme löytyy nyt videoita!

Eikä tässä vielä kaikki - koko ”Vinkkejä & Apua”-osasto on täynnä vinkkejä ja ideoita ohjeillemme - tai omalle mallillesi!

Käy DROPS Video-osastolla ja löydä sadoittain ohjevideoita, tutustu myös paremmin lankoihimme; tai käy Oppitunti-osastolla, jossa saat opastusta askel askeleelta! ”Vinkkejä & Apua”-osastosta löydät myös paljon inspiraatiota, DROPS-fanien malleja ja paljon, paljon muuta! ”Katso tässä!”
MALLINEULE: Katso ruutupiirrokset (1 piirros = 1 mallikerta). Piirrokset näyttävät mallineuletta oikealta puolelta katsottuna. Koko mallineule neulotaan sileänä neuleena.

REUNUS: Neulo 7 krs sileää neuletta mustalla langalla, 1 krs nurin (= taitereuna, kaikki mitat otetaan jatkossa tästä) ja neulo sitten piirros M.1.

ETU- JA TAKAKAPPALE: Neulotaan tasona pyöröpuikolla. Luo 180 (190-200) s pyöröpuikolle nro 3,5 mustalla langalla ja neulo reunus (ks. selitys yllä). Vaihda pyöröpuikkoon nro 4. Neulo mallineuletta piirroksen M.2 mukaisesti, lukuun ottamatta 1 reunas kummassakin etureunassa, ja lisää SAMALLA 1. krs:lla tasavälein 2 (4-6) s = 182 (194-206) s (sis. 1 reunas kummassakin etureunassa). Tarkista neuletiheys. Kun työn pituus on 23 (22-23) cm, neulo seuraava krs näin: 44 (47-50) s = etukappale, päätä 4 s kädentietä varten, 86 (92-98) s = takakappale, päätä 4 s kädentietä varten, 44 (47-50) s = etukappale. Neulo osat erikseen.

ETUKAPPALE: = 44 (47-50) s (sis. 1 reunas). Päätä nyt sivusta kädentietä varten joka 2. krs: 2 (2-3) x 2 s ja 1 (3-3) x 1 s = 39 (40-41) s (sis. 1 reunas). Kun työn pituus on 32 (30-32) cm, päätä keskeltä edestä pääntietä varten joka 2. krs: 1 x 4 s, 1 x 3 s, 2 x 2 s, 4 x 1 s ja sitten joka 4. krs: 3 (4-4) x 1 s. Samanaikaisesti kun työn pituus on 43 (43-45) cm, päätä sivusta olkaa varten joka 2. krs: 3 x 5 (5-5) s ja sitten 1 x 6 (6-7) s. Työn pituus on n. 46 (46-48) cm. Neulo toinen etukappale ensimmäisen etukappaleen peilikuvaksi.

TAKAKAPPALE: = 86 (92-98) s. Päätä nyt kummastakin reunasta kädenteitä varten kuten edessä = 76 (78-80) s. Kun työn pituus on 43 (43-45) cm, päätä sivusta olkaa varten joka 2. krs: 3 x 5 (5-5) s ja sitten 1 x 6 (6-7) s. Samanaikaisesti kun työn pituus on 44 (44-46) cm, päätä keskimmäiset 30 (32-32) s pääntietä varten ja neulo molemmat puolet erikseen. Päätä seuraavalla krs:lla vielä 2 s pääntien reunasta. Työn pituus on n. 46 (46-48) cm. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti.

VIIMEISTELY: Ompele olkasaumat. Poimi vasemman etukappaleen etureunasta n. 60-65 s (5 s:lla jaollinen) pyöröpuikolle nro 3,5 mustalla langalla. Neulo tasona reunus seuraavasti: M.1, 1 krs nurin (= taitereuna) ja sitten 7 krs sileää neuletta mustalla langalla. Päätä s:t. Neulo oikea etureuna samoin, mutta kun etureunan leveys on 2 krs, tee tasavälein 5 napinläpeä. 1 napinläpi = päätä 3 s ja luo seuraavalla krs:lla päätettyjen silmukoiden tilalle 3 s (tee tällaiset napinlävet myös taitereunan toiselle puolelle). Poimi pääntien reunasta n. 125-135 s (5 s:lla jaollinen) pyöröpuikolle nro 3,5 mustalla langalla. Neulo tasona reunus kuten etukappaleissa. Päätä s:t. Poimi kädentien reunasta n. 100-110 s (5 s:lla jaollinen) sukkapuikoille nro 3,5 mustalla langalla. Neulo tasona reunus kuten etukappaleissa. Päätä s:t. Neulo toisen kädentien reunus samoin. Taita ja kiinnitä kaikki reunukset työn nurjalle puolelle. Kiinnitä hihat paikoilleen ja kiinnitä napit.

Piirros

musta
luonnonvalkoinen

Tarvitsetko apua?

Siirry mallin DROPS 42-10 alkuperäisohjeeseen. Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään.