• Free Pattern
Muuta kieli:

DROPS 42-10 by DROPS Design

Kuviollinen DROPS liivi ”Bomull-lin” -langasta.

Add to favorites
DROPS 42-10

DROPS 42-10
DROPS design: Malli nro L-012
-------------------------------------------------------

Koko: S (M - L)
Langanmenekki: Garnstudion DROPS Bomull-lin:
250 (300-300) g nro 6, musta
200 (200-200) g nro 2, luonnonvalkoinen

DROPS PYÖRÖPUIKOT JA SUKKAPUIKOT NRO 3,5 ja 4 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 20 s x 26 krs sileää neuletta puikoilla nro 4 = 10 x 10 cm.

DROPS NAPPI: 5 kpl.

(Siirry ohjeeseen)

  • Suomi
Lankatyyppi
Deals alkaen
  • DROPS BOMULL-LIN UNI COLOUR (50g)
    2.85 EUR
    n/a

Vinkkejä & Apua

Opi jotain uutta joka päivä!

Etkö ole varma miten tietty malli neulotaan? Ohjeen yläosan ”Video”-napista löydät selkeät ohjeet mallin eri vaiheisiin. Neulomisen kuuluu olla helppoa - ja kaikille ohjeillemme löytyy nyt videoita!

Eikä tässä vielä kaikki - koko ”Vinkkejä & Apua”-osasto on täynnä vinkkejä ja ideoita ohjeillemme - tai omalle mallillesi!

Käy DROPS Video-osastolla ja löydä sadoittain ohjevideoita, tutustu myös paremmin lankoihimme; tai käy Oppitunti-osastolla, jossa saat opastusta askel askeleelta! ”Vinkkejä & Apua”-osastosta löydät myös paljon inspiraatiota, DROPS-fanien malleja ja paljon, paljon muuta! ”Katso tässä!”
MALLINEULE: Katso ruutupiirrokset (1 piirros = 1 mallikerta). Piirrokset näyttävät mallineuletta oikealta puolelta katsottuna. Koko mallineule neulotaan sileänä neuleena.

REUNUS: Neulo 7 krs sileää neuletta mustalla langalla, 1 krs nurin (= taitereuna, kaikki mitat otetaan jatkossa tästä) ja neulo sitten piirros M.1.

ETU- JA TAKAKAPPALE: Neulotaan tasona pyöröpuikolla. Luo 180 (190-200) s pyöröpuikolle nro 3,5 mustalla langalla ja neulo reunus (ks. selitys yllä). Vaihda pyöröpuikkoon nro 4. Neulo mallineuletta piirroksen M.2 mukaisesti, lukuun ottamatta 1 reunas kummassakin etureunassa, ja lisää SAMALLA 1. krs:lla tasavälein 2 (4-6) s = 182 (194-206) s (sis. 1 reunas kummassakin etureunassa). Tarkista neuletiheys. Kun työn pituus on 23 (22-23) cm, neulo seuraava krs näin: 44 (47-50) s = etukappale, päätä 4 s kädentietä varten, 86 (92-98) s = takakappale, päätä 4 s kädentietä varten, 44 (47-50) s = etukappale. Neulo osat erikseen.

ETUKAPPALE: = 44 (47-50) s (sis. 1 reunas). Päätä nyt sivusta kädentietä varten joka 2. krs: 2 (2-3) x 2 s ja 1 (3-3) x 1 s = 39 (40-41) s (sis. 1 reunas). Kun työn pituus on 32 (30-32) cm, päätä keskeltä edestä pääntietä varten joka 2. krs: 1 x 4 s, 1 x 3 s, 2 x 2 s, 4 x 1 s ja sitten joka 4. krs: 3 (4-4) x 1 s. Samanaikaisesti kun työn pituus on 43 (43-45) cm, päätä sivusta olkaa varten joka 2. krs: 3 x 5 (5-5) s ja sitten 1 x 6 (6-7) s. Työn pituus on n. 46 (46-48) cm. Neulo toinen etukappale ensimmäisen etukappaleen peilikuvaksi.

TAKAKAPPALE: = 86 (92-98) s. Päätä nyt kummastakin reunasta kädenteitä varten kuten edessä = 76 (78-80) s. Kun työn pituus on 43 (43-45) cm, päätä sivusta olkaa varten joka 2. krs: 3 x 5 (5-5) s ja sitten 1 x 6 (6-7) s. Samanaikaisesti kun työn pituus on 44 (44-46) cm, päätä keskimmäiset 30 (32-32) s pääntietä varten ja neulo molemmat puolet erikseen. Päätä seuraavalla krs:lla vielä 2 s pääntien reunasta. Työn pituus on n. 46 (46-48) cm. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti.

VIIMEISTELY: Ompele olkasaumat. Poimi vasemman etukappaleen etureunasta n. 60-65 s (5 s:lla jaollinen) pyöröpuikolle nro 3,5 mustalla langalla. Neulo tasona reunus seuraavasti: M.1, 1 krs nurin (= taitereuna) ja sitten 7 krs sileää neuletta mustalla langalla. Päätä s:t. Neulo oikea etureuna samoin, mutta kun etureunan leveys on 2 krs, tee tasavälein 5 napinläpeä. 1 napinläpi = päätä 3 s ja luo seuraavalla krs:lla päätettyjen silmukoiden tilalle 3 s (tee tällaiset napinlävet myös taitereunan toiselle puolelle). Poimi pääntien reunasta n. 125-135 s (5 s:lla jaollinen) pyöröpuikolle nro 3,5 mustalla langalla. Neulo tasona reunus kuten etukappaleissa. Päätä s:t. Poimi kädentien reunasta n. 100-110 s (5 s:lla jaollinen) sukkapuikoille nro 3,5 mustalla langalla. Neulo tasona reunus kuten etukappaleissa. Päätä s:t. Neulo toisen kädentien reunus samoin. Taita ja kiinnitä kaikki reunukset työn nurjalle puolelle. Kiinnitä hihat paikoilleen ja kiinnitä napit.

Piirros

musta
luonnonvalkoinen


© 1982-2016 DROPS Design A/S Pidätämme kaikki oikeudet. Tämä asiakirja ja kaikki sen alaiset asiakirjat on suojattu tekijänoikeuslain nojalla. Tämä ohjetietokanta on suunniteltu sinulle, joka harrastat neulomista ja sinulle, joka pyörität lankaliikettä. Riippumatta siitä, käytkö meidän kanssa kauppaa vai ostatko lankojamme, DROPS ohjetietokanta on käytettävissäsi. Kauppiaana voit vapaasti hyödyntää DROPS ohjetietokantaa lankojesi myynnin edistämiseksi. Tulosta haluamasi ohjeita ja ota haluamasi määrä kopioita. Vaadimme ainoastaan, että alkuperäiseen tulostettuun asiakirjaan ei tehdä muutoksia ja, että ohjeet annetaan kuluttajille ilmaiseksi DROPS filosofian mukaisesti.
DROPS Design mallien myynti on sallittua yksittäisissä tapauksissa, muu kaupallinen käyttö on kielletty. Markkinoinnin yhteydessä käytettävät DROPS kuvat sallitaan jos malli perustuu ainoastaan DROPS lankoihin. Kuvaa ei saa muokata tai muuttaa, DROPS logon on tultava selkeästi esiin. DROPS DESIGN kangasetiketin käytön ehtona on, että sen tekstinä on A DROPS DESIGN made by…
Pidätämme oikeuden käyttöoikeuden muutoksiin.