DROPS / 42 / 10

DROPS 42-10 by DROPS Design

Kuviollinen DROPS liivi ”Bomull-lin” -langasta.

Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

DROPS 42-10
DROPS design: Malli nro L-012
-------------------------------------------------------

Koko: S (M - L)
Langanmenekki: Garnstudion DROPS Bomull-lin:
250 (300-300) g nro 6, musta
200 (200-200) g nro 2, luonnonvalkoinen

DROPS PYÖRÖPUIKOT JA SUKKAPUIKOT NRO 3,5 ja 4 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 20 s x 26 krs sileää neuletta puikoilla nro 4 = 10 x 10 cm.

DROPS NAPPI: 5 kpl.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

muoto: v-aukko, ohjetyyppi: topit, teema: pohjanmaalainen,

MALLINEULE: Katso ruutupiirrokset (1 piirros = 1 mallikerta). Piirrokset näyttävät mallineuletta oikealta puolelta katsottuna. Koko mallineule neulotaan sileänä neuleena.

REUNUS: Neulo 7 krs sileää neuletta mustalla langalla, 1 krs nurin (= taitereuna, kaikki mitat otetaan jatkossa tästä) ja neulo sitten piirros M.1.

ETU- JA TAKAKAPPALE: Neulotaan tasona pyöröpuikolla. Luo 180 (190-200) s pyöröpuikolle nro 3,5 mustalla langalla ja neulo reunus (ks. selitys yllä). Vaihda pyöröpuikkoon nro 4. Neulo mallineuletta piirroksen M.2 mukaisesti, lukuun ottamatta 1 reunas kummassakin etureunassa, ja lisää SAMALLA 1. krs:lla tasavälein 2 (4-6) s = 182 (194-206) s (sis. 1 reunas kummassakin etureunassa). Tarkista neuletiheys. Kun työn pituus on 23 (22-23) cm, neulo seuraava krs näin: 44 (47-50) s = etukappale, päätä 4 s kädentietä varten, 86 (92-98) s = takakappale, päätä 4 s kädentietä varten, 44 (47-50) s = etukappale. Neulo osat erikseen.

ETUKAPPALE: = 44 (47-50) s (sis. 1 reunas). Päätä nyt sivusta kädentietä varten joka 2. krs: 2 (2-3) x 2 s ja 1 (3-3) x 1 s = 39 (40-41) s (sis. 1 reunas). Kun työn pituus on 32 (30-32) cm, päätä keskeltä edestä pääntietä varten joka 2. krs: 1 x 4 s, 1 x 3 s, 2 x 2 s, 4 x 1 s ja sitten joka 4. krs: 3 (4-4) x 1 s. Samanaikaisesti kun työn pituus on 43 (43-45) cm, päätä sivusta olkaa varten joka 2. krs: 3 x 5 (5-5) s ja sitten 1 x 6 (6-7) s. Työn pituus on n. 46 (46-48) cm. Neulo toinen etukappale ensimmäisen etukappaleen peilikuvaksi.

TAKAKAPPALE: = 86 (92-98) s. Päätä nyt kummastakin reunasta kädenteitä varten kuten edessä = 76 (78-80) s. Kun työn pituus on 43 (43-45) cm, päätä sivusta olkaa varten joka 2. krs: 3 x 5 (5-5) s ja sitten 1 x 6 (6-7) s. Samanaikaisesti kun työn pituus on 44 (44-46) cm, päätä keskimmäiset 30 (32-32) s pääntietä varten ja neulo molemmat puolet erikseen. Päätä seuraavalla krs:lla vielä 2 s pääntien reunasta. Työn pituus on n. 46 (46-48) cm. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti.

VIIMEISTELY: Ompele olkasaumat. Poimi vasemman etukappaleen etureunasta n. 60-65 s (5 s:lla jaollinen) pyöröpuikolle nro 3,5 mustalla langalla. Neulo tasona reunus seuraavasti: M.1, 1 krs nurin (= taitereuna) ja sitten 7 krs sileää neuletta mustalla langalla. Päätä s:t. Neulo oikea etureuna samoin, mutta kun etureunan leveys on 2 krs, tee tasavälein 5 napinläpeä. 1 napinläpi = päätä 3 s ja luo seuraavalla krs:lla päätettyjen silmukoiden tilalle 3 s (tee tällaiset napinlävet myös taitereunan toiselle puolelle). Poimi pääntien reunasta n. 125-135 s (5 s:lla jaollinen) pyöröpuikolle nro 3,5 mustalla langalla. Neulo tasona reunus kuten etukappaleissa. Päätä s:t. Poimi kädentien reunasta n. 100-110 s (5 s:lla jaollinen) sukkapuikoille nro 3,5 mustalla langalla. Neulo tasona reunus kuten etukappaleissa. Päätä s:t. Neulo toisen kädentien reunus samoin. Taita ja kiinnitä kaikki reunukset työn nurjalle puolelle. Kiinnitä hihat paikoilleen ja kiinnitä napit.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 42-10 alkuperäisohjeeseen.