Endre språk:

BabyDROPS 16-6 by DROPS Design
"Deilig lue som sitter godt på hodet!"
Rillestrikket sidelengs med DROPS lue med i ”Fabel”.
BabyDROPS 16-6
DROPS design: Modell nr fa-015-by
--------------------------------------------------------

Størrelse: 1/3 - 6/9 - 12/18 mnd (2 - 3/4) år
Passer hodemål i cm:
40/42-42/44-44/46 (48/50-50/52)
Materialer: DROPS FABEL fra Garnstudio
50 gr ialle str f.nr 161, pink dream

DROPS PINNE NR 2,5 – eller det p.nr du må ha for å få 26 m x 52 p rillestrikk på 10 x 10 cm.
-----------------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Se deals og fargekart for: DROPS Fabel

Kommentarer (23)

Print Pattern Print Photo

Følgende garn kan benyttes som alternativ til DROPS Fabel. Alle priser er per 27/11/2014.

DROPS Tutorial Videos: Fell: 3 m til 1 m

DROPS Tutorial Videos: Legg opp: Standard

DROPS Tutorial Videos: Minske: 2 m sammen

DROPS Tutorial Videos: Montering: sy sammen hjelmlue

DROPS Tutorial Videos: Rette masker (EU)

DROPS Tutorial Videos: Rette masker (US/UK)

DROPS Tutorial Videos: Rillestrikk - Riller

DROPS Tutorial Videos: Strikket snor - fra retten

DROPS Tutorial Videos: Øke: Med kast

Om du ikke finner videoen du trenger klikk deg inn på DROPS Video Index.

ØKETIPS:
Alle økninger gjøres fra retten.
Det økes 1 m før og etter m med merke ved å lage 1 kast. På neste p strikkes kastet vridd rett (dvs strikk i bakre del av m istedenfor fremre) for å unngå hull.

FELLETIPS:
Alle fellinger gjøres fra retten.
Det felles 1 m på hver side av m med merke. Start 1 m før m med merke. Sett 1 m på hj.p bak arb, ta 1 m løs av p (= m med merke), strikk neste m og m fra hj.p rett sm, løft den løse m over.

LUE: Arb strikkes frem og tilbake på p – det strikkes rett på alle p (= riller).
Legg opp 119-127-135 (139-145) m på p 2,5 med Fabel. Strikk 6 p rett (1.p = retten).
Sett 7 merker i arb slik (fra retten):
1.merke i den 1.m på p
2.merke i den 22.-24.-26. (28.-31.) m
3.merke i den 43.-47.-51. (55.-61.) m
4.merke i den 60.-64.-68. (70.-73.) m,
5.merke i den 77.-81.-85. (85.-85.) m,
6.merke i den 98.-104.-110. (112.-115.) m og 7.merke i den siste m på p.
Strikk rett videre - SAMTIDIG på 1.p startes det å øke og felle – SE ØKETIPS OG FELLETIPS!
Øk 1 m etter 1.merke på hver 2.p.
Fell 1 m på hver side av 2.merke på hver 2.p.
Øk 1 m før 3.merke på hver 2.p.
Øk 1 m etter 3.merke på hver 4.p.
Fell 1 m på hver side av 4.merke på hver 4.p.
Øk 1 m før 5.merke på hver 4.p.
Øk 1 m etter 5.merke på hver 2.p.
Fell 1 m på hver side av 6.merke på hver 2.p.
Øk 1 m før 7.merke på hver 2.p.
Når arb måler 13-15-16 (18-19) cm (målt fra nederste spiss ved 2. eller 6. merke) strikkes neste p slik fra retten: * 1 r, 2 r sammen*, gjenta fra *-* SAMTIDIG som det felles av.

MONTERING:
Bakhodet på luen = avfellingskanten, dvs 2 hele spisser og 2 halve spisser.
Den midterste av de 3 hele spissene i motsatt side av arb = oppleggskanten, går ned i pannen foran.
Sy luen sammen kant i kant med 1 sting i hver m slik langs avfellingskanten: Sy første halve spiss sammen med første halvpart av første hele spiss. Videre sys andre halvparten av første hele spiss sammen med første halvparten av andre hele spiss. Deretter andre halvpart av andre hele spiss sammen med den siste halve spissen. Tilslutt sys luen sammen midt bak – pass på at det sys kant i kant slik at det ikke blir noen tykke sømmer.

KNYTEBÅND:
Legg opp 4 m på p 2,5 med Fabel.
Strikk slik: * 1 r, legg garnet foran arb (mot deg), ta 1 m løst av p som om den skulle strikkes vr, legg garnet bak arb igjen (fra deg) *, gjenta fra *-* ut p og på alle p.
Det blir nå en rundstrikket snor.
Fell av når båndet måler ca 20-22-24 (26-28) cm. Strikk 1 bånd til på samme måte.
Sy fast et bånd nederst i hver spiss i hver side.

Diagram

sy a mot a
sy b mot b
sy c mot c
sy d mot d

Trenger du hjelp?

For ytterligere hjelp med en oppskrift, vennligst kontakt butikken der du kjøpte garnet. Har du kjøpt DROPS garn, er du garantert kvalifisert hjelp fra en forhandler spesialisert på DROPS oppskrifter. Du kan også ta en titt på våre instruksjonsvideoer.

Alle DROPS oppskrifter er nøye gjennomgått og korrekturlest, men vi må ta forbehold for eventuelle feil eller mangler. Hvis du mener å ha funnet en feil i et mønster, så er vi takknemlige for å få beskjed eller spørsmål i vår kommentarfeltet.

© 1982-2014 DROPS Design A/S. Alle rettigheter er reservert. Dette dokumentet med sine underdokumenter har copyright. Mønsterdatabasen er til deg som har strikk som hobby, og for deg som driver garnforretning. Uansett om du handler med oss / kjøper vårt garn, så står DROPS mønsterdatabase fritt til din disposisjon. Som forretning kan du fritt benytte DROPS mønsterdatabase til å fremme salget av garnet ditt. Skrive ut etthvert mønster du måtte ønske, lage opp så mange kopierer du vil. Det eneste vi forlanger er at det ikke foretas noen endringer / tilføyelser på orginaldokumentet som skrives ut... og at mønsteret iht DROPS filosofien gis gratis ut til kunden.