Endre språk:

Ice Princess by DROPS Design
"For friske høst- og vinterturer!"
DROPS pannebånd og skuldervarmer med fletter og vrbord i ”Andes” eller ”Eskimo”
DROPS 134-24
DROPS design: Modell nr EE-377
Garngruppe E
--------------------------------------------------------
Størrelse: One-size
Materialer: DROPS ANDES fra Garnstudio
Farge nr 6295, jeansblå:
SKULDERVARMER: 400 g.
PANNEBÅND: 100 g.

SKULDERVARMER:
DROPS RUNDP (80 cm) NR 8 - eller det p.nr du må bruke for å få 11 m x 15 p glstrikk på 10 x 10 cm.
DROPS RUNDP (80 cm) NR 7 – til vrbord.

PANNEBÅND:
DROPS PINNE NR 6 - eller det p.nr du må bruke for å få 13 m x 17 p glstrikk på 10 x 10 cm.
--------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Se deals og fargekart for: DROPS Andes

Kommentarer (67)

Print Pattern Print Photo
Nytt diagramm M.2.

Oppdatert på nett: 14.02.2012 (Trykte kataloger er ikke oppdatert med rettelser)

Se alle rettelser til katalog DROPS 134

Følgende garn kan benyttes som alternativ til DROPS Andes. Alle priser er per 16/09/2014.

DROPS Tutorial Videos: Fell: løft 1, 1r, trekk den løfte m over

DROPS Tutorial Videos: Glattstrikk

DROPS Tutorial Videos: Minske: 2 m sammen

DROPS Tutorial Videos: Montering: skuldersøm

DROPS Tutorial Videos: Mønster: flette

DROPS Tutorial Videos: Øke: Med kast

Om du ikke finner videoen du trenger klikk deg inn på DROPS Video Index.

MØNSTER:
Se diag M.1 for skuldervarmeren og diag M.2 for pannebåndet. Diag sees fra retten og viser 1 rapport av mønsteret.
FELLETIPS (gjelder skuldervarmeren):
Det felles på hver side av 3 vr, 2 r, 3 vr.
Fell slik FØR 3 vr m: 2 r sm.
Fell slik ETTER 3 vr m: Ta 1 m løs av p som om den skulle strikkes r, 1 r, løft den løse m over.
--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------

SKULDERVARMER:
Arb strikkes rundt på rundp, nedenfra og oppover.
Legg opp 162 m på rundp 7. Strikk slik omg starter i den ene siden): 1 r, * 3 vr, 2 r *, gjenta fra *-* totalt 6 ganger (dvs over 30 m), 3 vr, 5 r, 3 vr, 5 r, gjenta fra *-* 13 ganger (dvs over 65 m), 3 vr, 5 r, 3 vr, 5 r, gjenta fra *-* 6 ganger (= 30 m), 3 vr, 1 r. Fortsett slik i 6 omg.
Neste omg strikkes slik: ** 11 m glstrikk, 3 vr, 2 r, 3 vr, 12 m glstrikk, 3 vr, * 1 r, 1 kast *, gjenta fra *-* totalt 4 ganger, 1 r, 3 vr, gjenta fra *-* 4 ganger, 1 r, 3 vr, 12 m glstrikk, 3 vr, 2 r, 3 vr, 11 m glstrikk **, det er nå strikket over alle m på forstk, gjenta fra **-** over bakstk = 178 m. Bytt til rundp 8.
Neste omg strikkes med r over r og vr over vr - kastene strikkes vridd rett for å unngå hull (dvs strikk i bakre m-bue istedenfor i fremre). Videre strikkes det slik: ** 11 m glstrikk, 3 vr, 2 r, 3 vr, 12 m glstrikk, 3 vr, M.1, 3 vr, M.1, 3 vr, 12 m glstrikk, 3 vr, 2 r, 3 vr, 11 m glstrikk **, gjenta fra **-** 1 gang til.
Fortsett slik oppover. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN!
Når arb måler totalt 15 cm felles det 1 m på hver side av alle (3 vr, 2 r, 3 vr) - SE FELLETIPS, = 8 m felt. Gjenta fellingene på hver 3.omg totalt 10 ganger = 98 m. Når arb måler 35 cm byttes det til rundp 7. Strikk videre som før til arb måler 45 cm.
Fell av med r over r og vr over vr.

PANNEBÅND:
Arb strikkes sidelengs frem og tilbake på p.
Legg opp 19 m på p 6 med Andes. Strikk diag M.2 til arb måler ca 48 cm – avslutt etter 1 hel rapport. Fell av og sy pannebåndet sammen kant i kant midt bak slik at det ikke blir en tykk søm.

Diagram

rett fra retten, vrang fra vrangen
vrang fra retten, rett fra vrangen
sett 3 m på hj.p foran arb, 3 rett, 3 rett fra hj.p
sett 3 m på hj.p bak arb, 3 rett, 3 rett fra hj.p

Trenger du hjelp?

For ytterligere hjelp med en oppskrift, vennligst kontakt butikken der du kjøpte garnet. Har du kjøpt DROPS garn, er du garantert kvalifisert hjelp fra en forhandler spesialisert på DROPS oppskrifter. Du kan også ta en titt på våre instruksjonsvideoer.

Alle DROPS oppskrifter er nøye gjennomgått og korrekturlest, men vi må ta forbehold for eventuelle feil eller mangler. Hvis du mener å ha funnet en feil i et mønster, så er vi takknemlige for å få beskjed eller spørsmål i vår kommentarfeltet.

© 1982-2014 DROPS Design A/S. Alle rettigheter er reservert. Dette dokumentet med sine underdokumenter har copyright. Mønsterdatabasen er til deg som har strikk som hobby, og for deg som driver garnforretning. Uansett om du handler med oss / kjøper vårt garn, så står DROPS mønsterdatabase fritt til din disposisjon. Som forretning kan du fritt benytte DROPS mønsterdatabase til å fremme salget av garnet ditt. Skrive ut etthvert mønster du måtte ønske, lage opp så mange kopierer du vil. Det eneste vi forlanger er at det ikke foretas noen endringer / tilføyelser på orginaldokumentet som skrives ut... og at mønsteret iht DROPS filosofien gis gratis ut til kunden.